Ordrestatus x
Log ud

77345733

Malingsforsegling

Det er stadig en udbredt misforståelse at varm voks i en bilvask tjener som malingsforsegling og at resultatet er at vand og skidt blver afvist. Faktisk gør voks bilen skinnende flot efter en vask og vandet løber af bilen hurtigere, men effekten forsvinder efter et par dage. Det skal indrømmes at med kold voks kan man opnå længerevarende resultater med flere ugers effekt, men at påføre voksen i hånden er trættende.

Alternativet er: en malingsforsegling fra Profi. En professionel forsegling lukker porrerne i malingen. De er skyld i at, uden den korrekte behandling, er skidt og vandpletter synlige på oerfladen. Som på så mange områder i hverdagen kan nanoteknologi anvendes med malingsforsegling. Den dryppende vand og perle-effekt der opnås kaldes også lotus effekten. Nanolaget beskytter malingen ikke kun fra møg men også imod UV lys, fugleklatter og stenslag. At rengøre en bil efter sådan en beskyttelse er en leg. Malingsforsegling er ikke en billig ting - du må investere adskillige hundrede euro i det. Dette skyldes omkostningerne.

Adskillige omgange af polering følger den strenge rengøring. Malingen bliver renset og derefter affedtes. Kun på denne måde kommer forseglingen som holder i ca. to år. Det er markant længere end med varm eller kold voks, men også noget dyrere. Gør-det-selv sæt til malingsforsegling findes også kommercielt. De koster omkring e tiendedel af prisen med Profi, og - når korrekt anvendt - holdet det omkring et år. Det skal indrømmes at denne metode kun er for dygtige bilister der har en masse tålmodighed. Dit valg af forsegling er derfor et spørgsmål om tid og penge.

Beskyt og vedligehold din maling på denne måde:

Auto mit gutem Lack

Anvend rust fjerner

Rust er noget ingen ønsker at se på deres bil. Med tiden kan dette dog næsten ikke undgåes. Et lille stenslag i malingen er mere end nok, og skade-punktet begynder at ruste. Generelt set bliver det ikke i et lille område og derfor bør rustpletter fjernes med det samme. Løsningen er: rust fjerner. Det ændrer jernoxid (rust) til for eksempel jernfosfat hviket er væsentligt mere stabilt og kan males over. Rust fjerner er tilgængeligt kommercielt og anvendelse af rust fjerner gøres på som følger:

  1. Dæk området omkring det inficerede punkt med maler-tape så malingen ikke bliver beskadiget.
  2. Behandl rusten med 80 eller 150 sandpapir. Brug derefter 240 sandpapir.
  3. Anvend rust fjerner og lad det virke som det fremgår af instruktionsmanualen (ofte 48 timer).
  4. Dæk eventuelle fremkommende hulder med glasfiber reparations-klude og reparerende harpiks.
  5. Poler derefter det behandlede område med meget fint sandpapir.
  6. Fjern maler-tapet.
  7. Påfør ny, bred maler-tape.
  8. Påfør tre til fire lag af spray-maling fra side til side og efter hvert lag lad det tørre i et par minutter.
  9. behandl området bredt med polerings slibecreme efter en uge.
  10. forsegl med adskillige lag af klar lak.

Med anvendelse af rust fjerner og nogle evner kan du reparere rust pletter på bilen. Selvfølgelig skal du bruge tid på dette, men rust kan æde igennem centimeter-tyk jern og påføre stor skade hvis det ikke fjernes.

Slibecreme til biler

Hvis malingen er forvitret eller har mindre skrammer, måske fra bilvask, slibecreme hjælper med denne opgave. Det anvendes til polering og fjerner det yderste lag af maling, idet det indeholder slibende elementer. Hvis det bliver brugt korrekt, træder Frven frem og mindre skader fjernes. På den anden side kan du, hvis du lader det tage overhånd, vil det gøre det hele værre. Poleringen kan gøres i hånden eller med sandpapir. Enkelt og dobbelt-komponent typer er tilgængelige kommercielt , imens sandpapir udgaven kun er for øvede brugere. Poleringsklude eller skiver er normalt inkluderet i special-sæt. Når du køber det bør du sikre dig at der er en instruktionsmanual med. Efter behandling med slibecreme er malingen gjort mere rå. Det gør den mere sårbar, hvilket er grunden til at den den skal forsegles efterfølgende. Hvis du ikke tør behandle den ridsede maling med slibecreme, bør du overlade det til professionelle.

Anvendelse af klar lak

En bils maling består af to lag: basis-laget og den klare lak. Sidstnævnte beskytter farven og giver det dens glans. Derfor er det en absolut afgørende del af malingen af bilen. Anvendelse af klar lak ligner påføring af basis-laget. Dette bør være meget tør (dett ager normalt kun et par minutter) hvilket kan ses i den matte lak. Du bør altid arbejde i et støvfrit område, idet selv den mindste oartikel kan ses i malingen. For at stoppe fremmedlegemer i at sætte sig, bør basis-laget og den klare lak påføres direkte efter hinanden. Den klare lak fyldes i en spray-pistol og påføres derefter først i siderne og hjørnerne. Efter dette kommer to lag lag af våd og overlappende maling, imellem hvilke lakken skal tørre i et par minutter. Generelt set tørrer det natten over, selvom det først flere uger senere er størknet. Med dygtige evner og det rigtige værktøj er påføring af klar lak ikke så vanskeligt.

Lappenpoliutr

Anvendelse af touch-up pen

Det sker hurtigt: en sten slynges op af bilen foran rammer motorhjelmen og efterlader en skade i malingen. Denne er ofte ikke særlig stor men irriterende. I sådanne tilfælde eller hvis en ridse i lakken skal repareres, tilbyder bilfabrikanterne touch-up penne i de relevante farver til bilen. Ofte er det dog ikke en pen, men en flaske eller pensel. Nogle gange består sættet af et basis-lag og en klar Med en sådan touch-up pen kan du fjerne mindre skader på en fin måde. Man skal dog tage hensyn til mere end bare den rette farve. Ofte er børsten på pennen for bred og ikke anvendelig til mindre reparationer. Invester derfor hellere nogle penge i en meget tynd børste, hvilket er tilgængelig hos for eksempel hobby-butikker eller kunst-butkker. Tandstikker er også en mulighed hvis det skadede område er meget lille.

Før du anvender malingen på det beskadigede område skal det rengøres og affedtes, måske med en bomuldsklud og renseopløsningsmiddel. Hvis rust er synlig, skal det sandes og rust fjerner anvendes. Glem ikke den klare lak og lad det hele tørre hen over natten. Derefter bør området pudses op med 2500 eller 3000 sandpapir og poleres efterfølgende. Færdig!

Vil vedligeholdelses polering

En bils maling er udsat for elementernes rasen og det må også tage imod en del ting, hvis man blot tænker på fugleklatter. Det er sandt at i det sidste årti er der sket meget med malingens kvalitet og holdbarhed, men det skal stadig beskyttes. Fra fabrikken er der klar lak ovenpå basis-laget, men selv dette kan blive mat. For at få glansen tilbage findes derbil vedligeholdelses polering . Dette produkt påføres med cirkulære bevægelser og holder et par uger. Proceduren er fornuftig før vinter og sommer som beskyttelse mod vejsalt eller insekter. I bil polering findes mest slbende materialer, der samtidig fjerner små skrammer i malingen og i disse fjernes malingen. Derfor bør man helt klart følge instruktionsmanualen for at undgå at skade malingen. Efter polering, påføres en voks (Brazilian Carnauba voks er at foretrække) på malingen. Der findes også kombinerede produkter med mikro partikler og syntetiske poleringsenheder, der kombinerer polering og voks. I sidste ende kommer det an på malingens tilstand, og derfor bør man søge råd og vejledning når man køber bil vedligeholdelses polering.

Lackaufbetreitung

Hvis der findes et rigtigt middel, har det at gøre med arbejdet. Så hvordan polerer man korrekt? Først bør skidt, støv og andre fremmedlegemer fjernes fra malingen. Vigtigst er det at sand og efterladenskaber fra insekter eller fugleklatter kan uforsætligt virke som sandpapir på poleringen. En grundig bilvask burde opnå det ønskede resultat i de fleste tilfælde. Efter dette tørres bilen over, helst med en bil-læder eller mikrofiber klud. For selve poleringen kræves der tid, men det er det værd. Vigtig bemærkning: gør det ikke i direkte sollys! Det kan føre til pletter. En plads i skyggen er det bedste valg. Vinduer, forlygter og plastik-dele skal dækkes til inden da. Ud over dette bør du bruge en fnug og støvfri klud når du påfører poleringsvæsken. Denne vil blive mælkehvid på malingen og kan derefter bearbejdes i cirkulære bevægelser. Alternativet til en klud er en poleringsmaskine og når den bruges, er effekten af poleringen forbedret. Der er forskel på:

  • En excentrisk poleringsmaskine , der er god til nybegyndere. Det tager lidt længere tid.
  • en hurtigere excentrisk poleringsmaskine med tvungen rotation
  • En professionel roterende poleringsmaskine med fremragende ydeevne og varme fremkaldelse

Poleringsmaskiner udmærker sig ved at de kræver mindre energi (en smule mere med den roterende poleringsmaskine). En smule pres er nok, og poleringen bliver fordelt jævnt. Finish er også mulig - det fjerner alle rester. Hvis du ønsker at spare dig selv dette manuelle eller mekaniske besvær og du ikke har tid til polering, bør du overlade det til specialister. Fra omkring 100 euro kan man få andre til at tage sig af behandlingen af malingen.

Konklusion

Det faktum at bilens maling taber sin glans over tid kan nærmest ikke undgåes. Med den rigtige bil vedligeholdelse kan aldringsprocessen dog nedsættes væsentligt. Uanset om det er for at reparere stenslag, nanoforsegling med Profi eller polering, er det udgiften værd, da bedre udseende maling også vedligeholder bilens værdi. Lack des Autos