Klar til ydeevne - uanset hvilken sæson: Med Bridgestone Turanza All Season 6 ENLITEN kan du ubekymret nå dit mål, selv i regn eller lejlighedsvis snefald. Det nye dæk til alle årstider giver dig sikkerhed og kontrol, uanset om du har brug for at dreje på motorvejen eller skal bremse uventet i byen.
STYRKER OVER ET blik:
Fremragende bremseevne på alle årstider1
Fremragende ydeevne på sne2
Forbedret kilometer3
Klar til elektrisk mobilitet
Tekniske egenskaber
Innovative ENLITEN teknologier i Turanza All Season 6
ENLITEN er en kombination af banebrydende teknologier, der giver maksimal sikkerhed, fremragende dækydeevne og forbedrede bæredygtighedsegenskaber, samtidig med at Bridgestone dæk er egnede til elektrisk mobilitet.
Fremragende bremseevne på alle årstider
Den optimerede koordinering af slidbanedesign og -blanding sikrer forbedret bremseevne. Den stivere slidbane er blevet ticket for at opnå en mere afbalanceret præstationsbalance.
Fremragende ydeevne på sne
Den forbedrede retningsbinding i form af en pil sikrer bedre trækkraft på snedækkede veje. Den forbedrede kanteffekt giver mulighed for større trækkraft på sne.
Optmiseret tørbremse og højere kilometertal
Den forbedrede pilformede kørselsbinding sikrer bedre trækkraft på snedækkede veje. Den forbedrede kanteffekt giver mulighed for højere trækkraft på sne.
Dækmærkningsforordningen specificerer oplysningskravene til brændstofeffektivitet, vejgreb i vådt føre og udvendig rullestøj fra dæk. Derudover henvises der til produktets vinteregenskaber.
EU 1222/2009-forordningen, der har været i kraft siden 1. november 2012, er blevet revideret og blev erstattet af forordning (EU) 2020/740 fra 1. maj 2021. Fra dette tidspunkt gælder nye krav. Klassificeringsklasserne for brændstofeffektivitet, vejgreb i vådt føre og udvendig støj er blevet ændret, og EU-mærkets udformning er blevet justeret. Producentens produktdatablade, der er lagret i EU-databasen, kan downloades via en QR-kode, der er integreret i mærket. Oplysninger om snegreb og isgreb er også for nylig inkluderet for dæk, der opfylder kriterierne.
Følgende dæk er undtaget fra forordningen: - dæk, der udelukkende er designet til installation på køretøjer, der først blev registreret før 1. oktober 1990 - regummierede dæk (indtil en tilsvarende udvidelse af EU VO 2020/740 har fundet sted) - Professionelle offroad-dæk - Racing dæk - Dæk med yderligere enheder til forbedring af trækkraften, fx pigdæk - Nøddæk af T-typen - Dæk med en tilladt hastighed under 80 km/t - Dæk til fælge med en nominel diameter på ≤ 254 mm eller ≥ 635 mm
Overblik over kriterierne og evalueringsklasserne
Brændstofeffektivitet
Brændstofforbruget afhænger af dækkenes rullemodstand, selve køretøjet, kørselsforholdene og førerens kørestil. Dækkets målte rullemodstand (rullemodstandskoefficient) er opdelt i klasse A (højeste effektivitet) til E (laveste effektivitet).
Hvis et køretøj kun er udstyret med klasse A-dæk, er det muligt at reducere forbruget med op til 7,5 %* sammenlignet med klasse E-dæk. I tilfælde af erhvervskøretøjer kan tallet endda være højere. (Kilde: Europa-Kommissionens konsekvensanalyse * målt i henhold til de prøvningsmetoder, der er fastsat i forordning (EU) 2020/740)
Bemærk venligst: Brændstofforbruget afhænger i høj grad af din egen kørestil og kan reduceres betydeligt ved at køre på en miljøvenlig måde. Dæktrykket bør kontrolleres regelmæssigt for at forbedre brændstofeffektiviteten.
Vådgreb
Vådgreb er opdelt i klasse A (korteste bremselængde) - E (længste bremselængde).
Hvis en bil er udstyret med klasse A-dæk sammenlignet med klasse E-dæk, kan en bremselængde på op til 18 m reduceres ved bremsning fra 80 km/t (på en vejoverflade med gennemsnitligt vejgreb).* *Kilde: wdk Economic Association of the German Rubber Industry eV
Bemærk venligst: Trafiksikkerheden afhænger i høj grad af din egen kørestil. Bremseafstandene skal altid overholdes. Dæktrykket bør tjekkes regelmæssigt for at forbedre vejgrebet i vådt føre.
Ekstern rullestøj
Den støj , der kommer fra et dæk, påvirker køretøjets samlede volumen og påvirker ikke kun din egen kørekomfort, men også støjforureningen af miljøet. EU-dækmærket opdeler den eksterne rullestøj i 3 klasser fra A (laveste rullestøj) - C (højeste rullestøj), målt i decibel (dB) og sammenlignet med de europæiske grænseværdier for støjemission for ekstern rullestøj fra dæk.
A Piktogrammet med klassificeringen "A" angiver, at dækkets eksterne rullestøj er mere end 3 dB under den EU-grænseværdi, der var gældende indtil 2016. B B-klassificeringen betyder, at dækkets eksterne rullestøj er op til 3 dB under eller lig med den EU-grænseværdi, der var gældende indtil 2016. C Klassificeringen "C" angiver, at den angivne grænseværdi overskrides.
Business Reviews
Profil:Turanza All season 6
Test dato
Testes ved
Prøvedækstørrelse
Testresultat
Vurdering
Test segl
09/2023
AUTO BILD - allrad
215/50 R18 92W Enliten / EV
BRIDGESTONE EU NV/SA
Via del Fosso del Salceto 13/15, 00128, Rome, Italy