Hankook -
Hankook producerer førsteklasses, højtydende dæk til en lang række køretøjskategorier, fra biler over lastbiler til motorsport. Meget af udviklingen og produktionen finder sted i Europa til det europæiske marked, herunder originalt udstyr til Audi, BMW, Mercedes-Benz, Porsche og VW.
Behersk vintervejene med Hankook Winter i*cept evo3 W330 dæk
Mød Hankook Winter i*cept evo3 W330—din ultimative vinterkørebuddy. Dette dæk er en ægte game-changer, der klarer sig fantastisk på sne, regn og selv på tørre veje. Det er designet til at give dig utroligt greb og trækkraft, selv i den bidende kulde. Plus, det er robust nok til at håndtere alt, hvad vinteren kaster efter dig.
Hvorfor det er fantastisk:
Topklasse vinterpræstation: Det er en bæst på snefyldte, våde og isglatte veje.
Højteknologisk design: Skræddersyet til at tackle enhver vinterudfordring.
Seriøst holdbart: Klar til at tage imod elementerne og komme ud på toppen.
Cool funktioner at råbe op om:
Snow Pick Traction Grooves: Disse smarte riller kaster sneen ud, så du glider glat på vejen.
3D Winter Sipes: Små rillede helte ved dækmønstrets ende, der booster din bremsning og holder din kørsel stabil.
Aqua Pine Compound: Denne smarte harpiksblanding øger dit greb, når tingene bliver glatte.
Robust dækstruktur:
Avanceret silicaforbindelse: Forbedrer præstationen i både vådt og tørt vejr, samtidig med at den forbliver fleksibel, når det er koldt.
Stærk stålbælte wire: Dette øger dækmønsterets stivhed og styring, så du altid har kontrol.
Dobbeltsidet fiberstivner: Forøger dækkets styrke og holdbarhed.
Skaf dig Hankook Winter i*cept evo3 W330, og du køber ikke bare et dæk—du får en pålidelig vinterkriger, der holder dig sikker og i kontrol, uanset vejrudsigten.
Dækmærkningsforordningen specificerer oplysningskravene til brændstofeffektivitet, vejgreb i vådt føre og udvendig rullestøj fra dæk. Derudover henvises der til produktets vinteregenskaber.
EU 1222/2009-forordningen, der har været i kraft siden 1. november 2012, er blevet revideret og blev erstattet af forordning (EU) 2020/740 fra 1. maj 2021. Fra dette tidspunkt gælder nye krav. Klassificeringsklasserne for brændstofeffektivitet, vejgreb i vådt føre og udvendig støj er blevet ændret, og EU-mærkets udformning er blevet justeret. Producentens produktdatablade, der er lagret i EU-databasen, kan downloades via en QR-kode, der er integreret i mærket. Oplysninger om snegreb og isgreb er også for nylig inkluderet for dæk, der opfylder kriterierne.
Følgende dæk er undtaget fra forordningen: - dæk, der udelukkende er designet til installation på køretøjer, der først blev registreret før 1. oktober 1990 - regummierede dæk (indtil en tilsvarende udvidelse af EU VO 2020/740 har fundet sted) - Professionelle offroad-dæk - Racing dæk - Dæk med yderligere enheder til forbedring af trækkraften, fx pigdæk - Nøddæk af T-typen - Dæk med en tilladt hastighed under 80 km/t - Dæk til fælge med en nominel diameter på ≤ 254 mm eller ≥ 635 mm
Overblik over kriterierne og evalueringsklasserne
Brændstofeffektivitet
Brændstofforbruget afhænger af dækkenes rullemodstand, selve køretøjet, kørselsforholdene og førerens kørestil. Dækkets målte rullemodstand (rullemodstandskoefficient) er opdelt i klasse A (højeste effektivitet) til E (laveste effektivitet).
Hvis et køretøj kun er udstyret med klasse A-dæk, er det muligt at reducere forbruget med op til 7,5 %* sammenlignet med klasse E-dæk. I tilfælde af erhvervskøretøjer kan tallet endda være højere. (Kilde: Europa-Kommissionens konsekvensanalyse * målt i henhold til de prøvningsmetoder, der er fastsat i forordning (EU) 2020/740)
Bemærk venligst: Brændstofforbruget afhænger i høj grad af din egen kørestil og kan reduceres betydeligt ved at køre på en miljøvenlig måde. Dæktrykket bør kontrolleres regelmæssigt for at forbedre brændstofeffektiviteten.
Vådgreb
Vådgreb er opdelt i klasse A (korteste bremselængde) - E (længste bremselængde).
Hvis en bil er udstyret med klasse A-dæk sammenlignet med klasse E-dæk, kan en bremselængde på op til 18 m reduceres ved bremsning fra 80 km/t (på en vejoverflade med gennemsnitligt vejgreb).* *Kilde: wdk Economic Association of the German Rubber Industry eV
Bemærk venligst: Trafiksikkerheden afhænger i høj grad af din egen kørestil. Bremseafstandene skal altid overholdes. Dæktrykket bør tjekkes regelmæssigt for at forbedre vejgrebet i vådt føre.
Ekstern rullestøj
Den støj , der kommer fra et dæk, påvirker køretøjets samlede volumen og påvirker ikke kun din egen kørekomfort, men også støjforureningen af miljøet. EU-dækmærket opdeler den eksterne rullestøj i 3 klasser fra A (laveste rullestøj) - C (højeste rullestøj), målt i decibel (dB) og sammenlignet med de europæiske grænseværdier for støjemission for ekstern rullestøj fra dæk.
A Piktogrammet med klassificeringen "A" angiver, at dækkets eksterne rullestøj er mere end 3 dB under den EU-grænseværdi, der var gældende indtil 2016. B B-klassificeringen betyder, at dækkets eksterne rullestøj er op til 3 dB under eller lig med den EU-grænseværdi, der var gældende indtil 2016. C Klassificeringen "C" angiver, at den angivne grænseværdi overskrides.
Business Reviews
Profil:Winter i*cept evo3 W330
Test dato
Testes ved
Prøvedækstørrelse
Testresultat
Vurdering
Test segl
09/2020
AUTO BILD
255/45 R19 104W XL 4PR, SBL
Winteri*ceptevo3W330 Kundebedømmelser
Gennemsnit af 55 Testmeninger
Grip på tør vej
Bremseegenskaber på tør vej
Grip på våd vej
Bremseegenskaber på våd vej
Grip ved sne
Kørekomfort
Lyde i førerhuset
Dækslitage
Brændstofforbrug
Kørte kilometer
9.667
24.05.2023 fra Mikkel Dækkene larmer mellem 80-110 km/t
23.04.2023 fra Jonas B. D. Good grip in both snow, wet and dry conditions.
A bit noisy in my opinion, when driving electric vehicle.
02.06.2022 fra Ali A. Gode dæk til den danske vinter hvor der mest er slud og mindre grad sne i længere tid. Klarede det fint også ved pludselig store mængde snefald. Kan stærk anbefaledes.