Ordrestatus x
Log ud

77345733

Michelin CrossClimate 2 SUV 215/50 R18 92W

Michelin

Michelin CrossClimate 2 SUV
215/50 R18 92W

Dækstørrelse
215/50 R18 92W  Lav om 
tilgængelighed
tilgængelig
Dæk
Helårsdæk
M+S kendetegnet
med sneflokkesymbol
Hastighed
W: Godkendt op til 270 km/h
EAN
3528705023881
Artikelnummer
R-455657
Dækmærke:
DEX
Testresultater:
AUTO BILD - allrad
Kundebedømmelser

kun
1.499 kr

Tilføj produkt for at sammenligne

Hvorfor handle hos daekonline.dk ?
Gratis levering*
30 dage tilbagesendelsespolitik
Cirka 850 monteringspartnere

MICHELIN CROSSCLIMATE 2 SUV helårsdæk

  • - MICHELIN CROSSCLIMATE 2 SUV, et mesterligt helårsdæk til SUV'er[1]
  • - Vintergodkendt dæk (3PMSF-mærkning)
  • - Førende inden for ydeevne i vådt føre og sne, når det er nyt, og når den lovmæssige slidgrænse er nået[3][4][5]
  • - Førende inden for opbremsning i tørt føre[6]
  • - Førende inden for lang levetid uden at gå på kompromis med sikkerheden[7]

Nyd sikkerheden året rundt med MICHELIN CROSSCLIMATE 2 SUV, som er et mesterligt helårsdæk til SUV'er[1]. Dette MICHELIN helårsdæk, der er en del af den bedst sælgende dækserie i Europa[2], er udviklet til at spare dig tid og penge på de sæsonbetingede dækskift og levere den bedste ydelse i al slags vejr[1]. Hold dig i bevægelse fra første til sidste kilometer med den længste levetid[7] fra dette helårsdæk.

Det nyeste medlem af den bedst sælgende dækfamilie i Europa[2] er udviklet til sikker kørsel i al slags vej. MICHELIN CROSSCLIMATE 2 SUV overgår sine vigtigste konkurrenter med en gennemsnitlig reduktion på 2 meter ved opbremsning i vådt føre [5], en gennemsnitlig reduktion på 5 meter ved opbremsning i sne [3] og en forøgelse af vejgrebet i sne på næsten 20 %[4]. Dette 3PMSF-certificerede SUV-dæk vil spare dig tid og penge i forbindelse med sæsonbetingede dækskift gennem alle årstider.

Med MICHELIN CROSSCLIMATE 2 SUV helårsdæk behøver du ikke gå på kompromis med levetid og sikkerhed. Det leverer den bedste sikkerhedsydelse under alle vejrforhold[1] og 5.000 kilometer mere i gennemsnit sammenlignet med sine vigtigste konkurrenter[7], så du kan køre sikkert året rundt.

Michelin gør konstant sine dæk mere energibesparende. Michelin stræber ikke kun efter at reducere dæks indvirkning på brændstofforbruget, men også efter at øge elbilers autonomi. Reduktionen af CO2-emissioner i forbindelse med brugen af vores produkter er en integreret del af Michelins strategi. Samtidig med at vi stræber efter at reducere antallet af dæk, som vores kunder har brug for for at køre det samme antal kilometer.

Michelin hjælper med at indsamle brugte dæk i mange lande for at genanvende dem. Dækfabrikanten investerer i forskning og udvikling for at vinde innovative og mere effektive genindvindingsløsninger. Udtjente Michelindæk finder vej ind i nye produkter, for eksempel veje og energikilder som fjernvarme.

Michelin har udviklet innovative løsninger siden 1889 for at bidrage til en sikrere, renere og mere effektiv mobilitet for menneske og varer. En spiller, der sætter standarden for alle dækløsninger, motorsportsløb og rejserelaterede markeder. Michelin er et af verdens førende mærker, vi tilbyder alle en vej frem: det er rygraden i vores virksomhed.

[1] - Afstemt præstation - afstemt præstation dokumenteret ved test udført i 2020 og 2021 med opbremsning i tørt føre, opbremsning i vådt føre, når dækkene er nye og nedslidte, opbremsning i sne, når dækkene er nye og nedslidte, vejgreb i sne, når dækkene er nye og nedslidte, levetid – se detaljerede testoplysninger i juridiske kommentarer 3, 4, 5, 6, 7 – MICHELIN CrossClimate 2 SUV opnår 8 førstepladser i forbindelse med 8 test. Lovmæssig slidgrænse eller "nedslidt" er ensbetydende med, at det slides på maskinen (raspes) til dybden af slidindikatoren i henhold til europæisk lovgivning: ECE R30r03f.

[2] - Bestseller - Kilde = Panel Sell Out GFK Passenger Car All Season (all Tier) - Periode: 01/2021 til 12/2021. Omfang: Storbritannien, Tyskland, Italien, Spanien, Tyrkiet, Grækenland, Polen og Rumænien.

[3] - Test af opbremsning i sne - test af opbremsning i sne udført af TÜV SÜD Product Service på Michelins anmodning mellem 50 og 0 km/t, oktober 2021 – januar 2022 (på nyt og på 2 mm raspet), på dimension 235/60 R18 107V og 107W på Audi Q5 40TDI 204 hk, Audi Q5 50TFSIe 300 hk ved sammenligning af MICHELIN CrossClimate 2 SUV (nyt: 30,5 m – nedslidt: 38,4 m) med BRIDGESTONE Weather Control A005 EVO (nyt: 37,1 m – nedslidt: 57,3 m); CONTINENTAL AllSeasonContact (nyt: 32,6 m – nedslidt: 46,0 m); GOODYEAR Vector 4Seasons SUV Gen-3 (nyt: 33,9 m – nedslidt: 45,8 m); PIRELLI Scorpion Verde All Season SF (nyt: 42,5 m – nedslidt: 62,7 m). Ekstrapolation fra 30-10 km/t til 50-0 km/t er baseret på de gennemsnitlige decelerationer, der er resultatet af de målte bremselængder, som er opnået ved de faktiske test.

[4] - Test af vejgreb i sne - test af vejgreb i sne udført af TÜV SÜD Product Service på Michelins anmodning mellem 5 og 30 km/t, oktober 2021 – januar 2022 (nedslidt betyder, når det slides på maskinen (raspes) til dybden af slidindikatoren i henhold til europæisk lovgivning: ECE R30r03f), på dimension 235/60 R18 107V og 107W på Audi Q5 40TDI 204 hk, Audi Q5 50TFSIe 300 hk ved sammenligning af MICHELIN CrossClimate 2 SUV (nyt: 100 % - nedslidt: 100 %) med BRIDGESTONE Weather Control A005 EVO (nyt:75,2 % - nedslidt: 67,3 %); CONTINENTAL AllSeasonContact (nyt: 93,4 % - nedslidt: 84,1 %); GOODYEAR Vector 4Seasons SUV Gen-3 (nyt: 88,8 % - nedslidt: 80,9 %); PIRELLI Scorpion Verde All Season SF (nyt: 64,3 % - nedslidt: 46,3 %). Beregninger baseret på de gennemsnitlige accelerationer, der er opnået ved de målte accelerationstider fra 5-30 km/t i de faktiske prøver.

[5] - Test af opbremsning i vådt føre - test af opbremsning i vådt føre - test af opbremsning i vådt føre udført af TÜV SÜD Product Service på Michelins anmodning mellem 80 og 20 km/t, oktober 2021 – januar 2022 (på nyt og på 2 mm raspet), på dimension 235/60 R18 107V og 107W på Audi Q5 40TDI 204 hk, Audi Q5 50TFSIe 300 hk ved sammenligning af MICHELIN CrossClimate 2 SUV (nyt: 26,5 m – nedslidt: 37,3 m) med BRIDGESTONE Weather Control A005 EVO (nyt: 27,5 m – nedslidt: 37,9 m); CONTINENTAL AllSeasonContact (nyt: 28,0 m – nedslidt: 40,7 m); GOODYEAR Vector 4Seasons SUV Gen-3 (nyt: 27,7 m – nedslidt: 37,6 m); PIRELLI Scorpion Verde All Season SF (nyt: 30,4 m – nedslidt: 41,3 m). Gennemsnit af ydeevnen på en høj og lav μ våd overflade med to forskellige temperaturområder hver.

[6] - Test af opbremsning i tørt føre - test af opbremsning i tørt føre udført af TÜV SÜD Product Service på Michelins anmodning mellem 100 og 0 km/t, oktober 2021 – januar 2022, på dimension 235/60 R18 107V og 107W på Audi Q5 40TDI 204 hk, Audi Q5 50TFSIe 300 hk, ved sammenligning af MICHELIN CrossClimate 2 SUV (34,7 m) med BRIDGESTONE Weather Control A005 EVO (36,0 m); CONTINENTAL AllSeasonContact (36,1 m) ; GOODYEAR Vector 4Seasons SUV Gen-3 (36,3 m); PIRELLI Scorpion Verde All Season SF (36,6 m).

[7] - Levetid - Levetidstest udført af DEKRA TEST CENTER på Michelins anmodning, januar 2022, på dimension 235/60 R18 107V og 107W på HYUNDAI Santa Fé 2,2-liters CRDI, ved sammenligning af MICHELIN CrossClimate 2 SUV (beregnet 34.093 km) med BRIDGESTONE Weather Control A005 EVO (beregnet -15.124 km); CONTINENTAL AllSeasonContact (beregnet -2.401 km); GOODYEAR Vector 4Seasons SUV Gen-3 (beregnet -1.440 km); PIRELLI Scorpion Verde All Season SF (-1.543 km). Levetidstestkørsel ved gennemsnitlig faktisk brug (D50) med 11.568 km kørsel og ekstrapoleret levetid ved 1,6 mm.

Business Reviews
Profil:CrossClimate 2 SUV
Test dato Testes ved Prøvedækstørrelse Testresultat Vurdering Test segl
09/2023 AUTO BILD - allrad 215/50 R18 92W

CrossClimate2SUV Kundebedømmelser

Gennemsnit af 14 Testmeninger
Grip på tør vej
Bremseegenskaber på tør vej
Grip på våd vej
Bremseegenskaber på våd vej
Grip ved sne
Kørekomfort
Lyde i førerhuset
Dækslitage
Brændstofforbrug
Kørte kilometer 15.929
*Priserne er inklusive moms inden for Danmark.