[1] - Afstemt præstation - afstemt præstation dokumenteret ved test udført i 2020 og 2021 med opbremsning i tørt føre, opbremsning i vådt føre, når dækkene er nye og nedslidte, opbremsning i sne, når dækkene er nye og nedslidte, vejgreb i sne, når dækkene er nye og nedslidte, levetid – se detaljerede testoplysninger i juridiske kommentarer 3, 4, 5, 6, 7 – MICHELIN CrossClimate 2 SUV opnår 8 førstepladser i forbindelse med 8 test. Lovmæssig slidgrænse eller "nedslidt" er ensbetydende med, at det slides på maskinen (raspes) til dybden af slidindikatoren i henhold til europæisk lovgivning: ECE R30r03f.
[2] - Bestseller - Kilde = Panel Sell Out GFK Passenger Car All Season (all Tier) - Periode: 01/2021 til 12/2021. Omfang: Storbritannien, Tyskland, Italien, Spanien, Tyrkiet, Grækenland, Polen og Rumænien.
[3] - Test af opbremsning i sne - test af opbremsning i sne udført af TÜV SÜD Product Service på Michelins anmodning mellem 50 og 0 km/t, oktober 2021 – januar 2022 (på nyt og på 2 mm raspet), på dimension 235/60 R18 107V og 107W på Audi Q5 40TDI 204 hk, Audi Q5 50TFSIe 300 hk ved sammenligning af MICHELIN CrossClimate 2 SUV (nyt: 30,5 m – nedslidt: 38,4 m) med BRIDGESTONE Weather Control A005 EVO (nyt: 37,1 m – nedslidt: 57,3 m); CONTINENTAL AllSeasonContact (nyt: 32,6 m – nedslidt: 46,0 m); GOODYEAR Vector 4Seasons SUV Gen-3 (nyt: 33,9 m – nedslidt: 45,8 m); PIRELLI Scorpion Verde All Season SF (nyt: 42,5 m – nedslidt: 62,7 m). Ekstrapolation fra 30-10 km/t til 50-0 km/t er baseret på de gennemsnitlige decelerationer, der er resultatet af de målte bremselængder, som er opnået ved de faktiske test.
[4] - Test af vejgreb i sne - test af vejgreb i sne udført af TÜV SÜD Product Service på Michelins anmodning mellem 5 og 30 km/t, oktober 2021 – januar 2022 (nedslidt betyder, når det slides på maskinen (raspes) til dybden af slidindikatoren i henhold til europæisk lovgivning: ECE R30r03f), på dimension 235/60 R18 107V og 107W på Audi Q5 40TDI 204 hk, Audi Q5 50TFSIe 300 hk ved sammenligning af MICHELIN CrossClimate 2 SUV (nyt: 100 % - nedslidt: 100 %) med BRIDGESTONE Weather Control A005 EVO (nyt:75,2 % - nedslidt: 67,3 %); CONTINENTAL AllSeasonContact (nyt: 93,4 % - nedslidt: 84,1 %); GOODYEAR Vector 4Seasons SUV Gen-3 (nyt: 88,8 % - nedslidt: 80,9 %); PIRELLI Scorpion Verde All Season SF (nyt: 64,3 % - nedslidt: 46,3 %). Beregninger baseret på de gennemsnitlige accelerationer, der er opnået ved de målte accelerationstider fra 5-30 km/t i de faktiske prøver.
[5] - Test af opbremsning i vådt føre - test af opbremsning i vådt føre - test af opbremsning i vådt føre udført af TÜV SÜD Product Service på Michelins anmodning mellem 80 og 20 km/t, oktober 2021 – januar 2022 (på nyt og på 2 mm raspet), på dimension 235/60 R18 107V og 107W på Audi Q5 40TDI 204 hk, Audi Q5 50TFSIe 300 hk ved sammenligning af MICHELIN CrossClimate 2 SUV (nyt: 26,5 m – nedslidt: 37,3 m) med BRIDGESTONE Weather Control A005 EVO (nyt: 27,5 m – nedslidt: 37,9 m); CONTINENTAL AllSeasonContact (nyt: 28,0 m – nedslidt: 40,7 m); GOODYEAR Vector 4Seasons SUV Gen-3 (nyt: 27,7 m – nedslidt: 37,6 m); PIRELLI Scorpion Verde All Season SF (nyt: 30,4 m – nedslidt: 41,3 m). Gennemsnit af ydeevnen på en høj og lav μ våd overflade med to forskellige temperaturområder hver.
[6] - Test af opbremsning i tørt føre - test af opbremsning i tørt føre udført af TÜV SÜD Product Service på Michelins anmodning mellem 100 og 0 km/t, oktober 2021 – januar 2022, på dimension 235/60 R18 107V og 107W på Audi Q5 40TDI 204 hk, Audi Q5 50TFSIe 300 hk, ved sammenligning af MICHELIN CrossClimate 2 SUV (34,7 m) med BRIDGESTONE Weather Control A005 EVO (36,0 m); CONTINENTAL AllSeasonContact (36,1 m) ; GOODYEAR Vector 4Seasons SUV Gen-3 (36,3 m); PIRELLI Scorpion Verde All Season SF (36,6 m).
[7] - Levetid - Levetidstest udført af DEKRA TEST CENTER på Michelins anmodning, januar 2022, på dimension 235/60 R18 107V og 107W på HYUNDAI Santa Fé 2,2-liters CRDI, ved sammenligning af MICHELIN CrossClimate 2 SUV (beregnet 34.093 km) med BRIDGESTONE Weather Control A005 EVO (beregnet -15.124 km); CONTINENTAL AllSeasonContact (beregnet -2.401 km); GOODYEAR Vector 4Seasons SUV Gen-3 (beregnet -1.440 km); PIRELLI Scorpion Verde All Season SF (-1.543 km). Levetidstestkørsel ved gennemsnitlig faktisk brug (D50) med 11.568 km kørsel og ekstrapoleret levetid ved 1,6 mm.