Opdag vejkontrol-ninjaen - MICHELIN Pilot Sport 4!
Hej med jer, medkørere og vejkrigere! Lad mig fortælle jer om det fantastiske ved MICHELIN Pilot Sport 4. Denne bad boy er ikke bare et almindeligt dæk; det er en vejkontrol-ninja, der er kommet for at blive!
Glide gennem kurver som en prof med MICHELIN Pilot Sport 4's præcisionshåndtering! Forestil dig dette: du cruiser ned ad våde veje, og pludselig skal du lave en skarp drejning. Intet problem! Pilot Sport 4 har din ryg med sin præcisionshåndtering og reaktivitet. Takket være dens Dynamic Response Technology, glider du praktisk talt gennem kurverne som en prof. Det er som at have en hemmelig superkraft til kørsel!
Sikkerhedsguru - MICHELIN Pilot Sport 4: Din pålidelige følgesvend på glatte overflader! Men vent, der er mere! Kender du de hjertebankende øjeblikke, når du er nødt til at bremse hårdt på glatte overflader? Frygt ikke, for Pilot Sport 4 er en sikkerhedsguru. Den er udstyret med en magisk blanding af elastomerer og hydrofobisk silica, som sikrer, at du stopper på stedet, selv når himlen åbner sig over dig. Sikkerhed først, folkens!
Kilometervis for dine sommereventyr - Den holdbare MICHELIN Pilot Sport 4! Nu, lad os tale om holdbarhed – denne baby er her for den lange bane! De kloge folk hos MICHELIN har designet den med en blanding af aramid og nylon, hvilket øger dens styrke og giver dig mere gummi på vejen. Oversat: flere kilometer til dine sommereventyr! Det er som et dæk, der aldrig vil stoppe.
Førende europæiske testmagasiner elsker det! MICHELIN Pilot Sport 4 får tommelfingeren op! Og gæt hvad? Dette dæk har fået godkendelsesstemplet fra de seje børn – førende europæiske testmagasiner er vilde med det også! De har testet det grundigt og givet det en stor tommel op. Det er som at have dine yndlingskendisser, der går i brechen for Pilot Sport 4.
Så om du er en fartdæmon, der søger spændingen ved præcis håndtering, eller bare en sikkerhedsbevidst fører, der ønsker en pålidelig følgesvend på våde veje, så er MICHELIN Pilot Sport 4 den ægte vare. Det har reaktiviteten, vådbremsningsevnerne, holdbarheden og berømmelsen til at bakke det hele op!
Dækmærkningsforordningen specificerer oplysningskravene til brændstofeffektivitet, vejgreb i vådt føre og udvendig rullestøj fra dæk. Derudover henvises der til produktets vinteregenskaber.
EU 1222/2009-forordningen, der har været i kraft siden 1. november 2012, er blevet revideret og blev erstattet af forordning (EU) 2020/740 fra 1. maj 2021. Fra dette tidspunkt gælder nye krav. Klassificeringsklasserne for brændstofeffektivitet, vejgreb i vådt føre og udvendig støj er blevet ændret, og EU-mærkets udformning er blevet justeret. Producentens produktdatablade, der er lagret i EU-databasen, kan downloades via en QR-kode, der er integreret i mærket. Oplysninger om snegreb og isgreb er også for nylig inkluderet for dæk, der opfylder kriterierne.
Følgende dæk er undtaget fra forordningen: - dæk, der udelukkende er designet til installation på køretøjer, der først blev registreret før 1. oktober 1990 - regummierede dæk (indtil en tilsvarende udvidelse af EU VO 2020/740 har fundet sted) - Professionelle offroad-dæk - Racing dæk - Dæk med yderligere enheder til forbedring af trækkraften, fx pigdæk - Nøddæk af T-typen - Dæk med en tilladt hastighed under 80 km/t - Dæk til fælge med en nominel diameter på ≤ 254 mm eller ≥ 635 mm
Overblik over kriterierne og evalueringsklasserne
Brændstofeffektivitet
Brændstofforbruget afhænger af dækkenes rullemodstand, selve køretøjet, kørselsforholdene og førerens kørestil. Dækkets målte rullemodstand (rullemodstandskoefficient) er opdelt i klasse A (højeste effektivitet) til E (laveste effektivitet).
Hvis et køretøj kun er udstyret med klasse A-dæk, er det muligt at reducere forbruget med op til 7,5 %* sammenlignet med klasse E-dæk. I tilfælde af erhvervskøretøjer kan tallet endda være højere. (Kilde: Europa-Kommissionens konsekvensanalyse * målt i henhold til de prøvningsmetoder, der er fastsat i forordning (EU) 2020/740)
Bemærk venligst: Brændstofforbruget afhænger i høj grad af din egen kørestil og kan reduceres betydeligt ved at køre på en miljøvenlig måde. Dæktrykket bør kontrolleres regelmæssigt for at forbedre brændstofeffektiviteten.
Vådgreb
Vådgreb er opdelt i klasse A (korteste bremselængde) - E (længste bremselængde).
Hvis en bil er udstyret med klasse A-dæk sammenlignet med klasse E-dæk, kan en bremselængde på op til 18 m reduceres ved bremsning fra 80 km/t (på en vejoverflade med gennemsnitligt vejgreb).* *Kilde: wdk Economic Association of the German Rubber Industry eV
Bemærk venligst: Trafiksikkerheden afhænger i høj grad af din egen kørestil. Bremseafstandene skal altid overholdes. Dæktrykket bør tjekkes regelmæssigt for at forbedre vejgrebet i vådt føre.
Ekstern rullestøj
Den støj , der kommer fra et dæk, påvirker køretøjets samlede volumen og påvirker ikke kun din egen kørekomfort, men også støjforureningen af miljøet. EU-dækmærket opdeler den eksterne rullestøj i 3 klasser fra A (laveste rullestøj) - C (højeste rullestøj), målt i decibel (dB) og sammenlignet med de europæiske grænseværdier for støjemission for ekstern rullestøj fra dæk.
A Piktogrammet med klassificeringen "A" angiver, at dækkets eksterne rullestøj er mere end 3 dB under den EU-grænseværdi, der var gældende indtil 2016. B B-klassificeringen betyder, at dækkets eksterne rullestøj er op til 3 dB under eller lig med den EU-grænseværdi, der var gældende indtil 2016. C Klassificeringen "C" angiver, at den angivne grænseværdi overskrides.
Business Reviews
Profil:Pilot Sport 4
Test dato
Testes ved
Prøvedækstørrelse
Testresultat
Vurdering
Test segl
02/2019
AUTO BILD
245/50 ZR18 (100Y)
PilotSport4 Kundebedømmelser
Gennemsnit af 329 Testmeninger
Grip på tør vej
Bremseegenskaber på tør vej
Grip på våd vej
Bremseegenskaber på våd vej
Grip ved sne
N/A
Kørekomfort
Lyde i førerhuset
Dækslitage
Brændstofforbrug
Kørte kilometer
10.971
06.02.2019 fra Søren Skjoldborg Størrelsen er 18x245/45. Valg okke mulig.
Bedste greb for noget dæk, blandt mange afprøvet.
Visionen af vores grundlæggere, Edouard og André Michelin, har styret udviklingen af MICHELIN brand for mere end 125 år: at gøre kørslen så enkel, sikker og behagelig som muligt - først med innovative dæk og hjul, efterfulgt af vejkort, rejse vejledninger og bidrag mod at forbedre trafik infrastruktur. Sammen med dette kommer et stærkt engagement i miljøet, da moderne mobilitet skal være bæredygtigt og ikke til skade for miljøet.
Hvert år producerer Michelin Group flere end 178 millioner dæk i 68 produktionsanlæg i 17 lande, og den sælger dæk online i mere end 170 lande. Produktsortiment består af mange: fra cykel, personbil, lastbil, motorcykel, og traktordæk, dæk til 5-ton jordarbejdsmaskiner. Michelin beskæftiger 111,700 mennesker på verdensplan og ejer en af de ældste og mest berømte varemærker i verden - den legendariske Michelin Man.
Målrettet udvikling: MICHELIN Total Performance
I udviklingen af nye produkter, forfølger Michelin trofast begrebet "MICHELIN Total Performance", støttet af den strenge standard for altid at samle en række ydeevne i et dæk, for at opnå optimale resultater. Vi følger ikke denne filosofi kun i udviklingen af vores standard produkter, men også i motorsport. Talrige tekniske innovationer bidrager til at lindre byrder på miljøet, drivere og virksomheder. Skjult ude af syne i dæk tarme, slidbane design og gummiblandinger, hele vejen igennem deres liv viser MICHELIN dæk deres fulde potentiale: de tilbyder fremragende greb, lang levetid, og reduceret brændstofforbrug takket være deres lave rullemodstand.
For at forstå bedre de betingelser, som dækkene udsættes for i daglig brug, begyndte Michelin et unikt forskningsprojekt i sommeren 2014 - Road Usage Lab. Køretøjer fra 3.000 bilister i Europa var udstyret med specielle måleudstyr til at registrere data om dækkenes brug. Disse værdifulde fund bliver ansat i udviklingen af fremtidens dæk modeller, hvilket gør dem bedre egnet til de behov af reelle drivere.