Frigør kraften i MICHELIN Pilot Sport 5: Hæv din køreoplevelse!
Hej der, medbilister! Spænd selerne, for vi er på vej til at tage din køreoplevelse til et helt nyt niveau med den utrolige MICHELIN Pilot Sport 5-dæk.
Sig farvel til bekymringer om dæk: MICHELIN Pilot Sport 5's holdbarhed tager tronen! Du ved, hvordan du nogle gange ønsker, at dine dæk kunne vare evigt? Godt, Pilot Sport 5 er her for at opfylde den drøm. Det er som en superhelt blandt dæk, designet til fantastisk holdbarhed og højtydende action. Så du kan sige farvel til hyppige dækskift og nyde turen i miles og miles.
Precisionsstyring perfektioneret: Kom i førersædet med MICHELIN Pilot Sport 5! Lad os tale om håndtering - denne baby ved, hvordan man reagerer som en professionel! Med sin Dynamic Response Technology er det som at have en personlig assistent til din styring. Den lytter til dine kommandoer og reagerer med lynhurtig præcision. Så uanset om du tager skarpe sving eller kører ned ad motorvejen, vil du føle dig som en kørezauber.
Greb som en professionel: Overvind våde og tørre veje med MICHELIN Pilot Sport 5! Og mens vi taler om magi, hvad med det greb? Pilot Sport 5 har din ryg på både våde og tørre veje. Dens Dual Sport Tread Design har en inderside, der er som en vandtrollmand - den fjerner regndråberne og holder dig limet til vejen. På ydersiden har den solide blokke for et seriøst greb på tørre overflader. Ikke mere glidning og glide - kun ren køre-selvtillid!
Stil og substans kombineret: Omfavn elegance med MICHELIN Pilot Sport 5-dækket! Åh, og lad os ikke glemme udseendet. Du ved, hvor vigtigt det er at rulle med stil, ikke? Nå, Pilot Sport 5 leverer også på den front. Dets Premium Touch Sidewall Design giver det et elegant mat-sort udseende med en fløjsagtig tekstur - det er ligesom James Bond blandt dækene!
Kør med tillid: MICHELIN Pilot Sport 5's reaktive ydeevne er på punkt! Men vent, der er mere! Pilot Sport 5 leveres med en smart lille funktion kaldet Wear2check-indikatoren. Det er som at have en indbygget dæk-slid-detektiv. Du kan nemt kontrollere og overvåge dit dæks tilstand, så du ved, hvornår det er tid til en udskiftning. Ikke mere gættelege - bare smart og sikker kørsel.
Fremtidens dæk: Opdag 5. generation af MICHELIN Pilot Sport 5!
Så der har du det, folkens - MICHELIN Pilot Sport 5-dækket er den ultimative kørekammerat. Langvarigt, superresponsivt, med en uslåelig vejgreb, og det ser også godt ud. Sig farvel til kedelige køreture og sig hej til spændende eventyr på vejen. Vent ikke - gi' din kørsel et boost med Pilot Sport 5 og tag din køreoplevelse til næste niveau! Er du klar til selv at opleve magien ved MICHELIN Pilot Sport 5? Tag over til daekonline.dk og få fat i dit sæt af disse overkommelige, højtkvalitetsdæk i dag. Hæv din køreoplevelse med det bedste, og lad Pilot Sport 5 genopfinde, hvordan du tager vejen!
Dækmærkningsforordningen specificerer oplysningskravene til brændstofeffektivitet, vejgreb i vådt føre og udvendig rullestøj fra dæk. Derudover henvises der til produktets vinteregenskaber.
EU 1222/2009-forordningen, der har været i kraft siden 1. november 2012, er blevet revideret og blev erstattet af forordning (EU) 2020/740 fra 1. maj 2021. Fra dette tidspunkt gælder nye krav. Klassificeringsklasserne for brændstofeffektivitet, vejgreb i vådt føre og udvendig støj er blevet ændret, og EU-mærkets udformning er blevet justeret. Producentens produktdatablade, der er lagret i EU-databasen, kan downloades via en QR-kode, der er integreret i mærket. Oplysninger om snegreb og isgreb er også for nylig inkluderet for dæk, der opfylder kriterierne.
Følgende dæk er undtaget fra forordningen: - dæk, der udelukkende er designet til installation på køretøjer, der først blev registreret før 1. oktober 1990 - regummierede dæk (indtil en tilsvarende udvidelse af EU VO 2020/740 har fundet sted) - Professionelle offroad-dæk - Racing dæk - Dæk med yderligere enheder til forbedring af trækkraften, fx pigdæk - Nøddæk af T-typen - Dæk med en tilladt hastighed under 80 km/t - Dæk til fælge med en nominel diameter på ≤ 254 mm eller ≥ 635 mm
Overblik over kriterierne og evalueringsklasserne
Brændstofeffektivitet
Brændstofforbruget afhænger af dækkenes rullemodstand, selve køretøjet, kørselsforholdene og førerens kørestil. Dækkets målte rullemodstand (rullemodstandskoefficient) er opdelt i klasse A (højeste effektivitet) til E (laveste effektivitet).
Hvis et køretøj kun er udstyret med klasse A-dæk, er det muligt at reducere forbruget med op til 7,5 %* sammenlignet med klasse E-dæk. I tilfælde af erhvervskøretøjer kan tallet endda være højere. (Kilde: Europa-Kommissionens konsekvensanalyse * målt i henhold til de prøvningsmetoder, der er fastsat i forordning (EU) 2020/740)
Bemærk venligst: Brændstofforbruget afhænger i høj grad af din egen kørestil og kan reduceres betydeligt ved at køre på en miljøvenlig måde. Dæktrykket bør kontrolleres regelmæssigt for at forbedre brændstofeffektiviteten.
Vådgreb
Vådgreb er opdelt i klasse A (korteste bremselængde) - E (længste bremselængde).
Hvis en bil er udstyret med klasse A-dæk sammenlignet med klasse E-dæk, kan en bremselængde på op til 18 m reduceres ved bremsning fra 80 km/t (på en vejoverflade med gennemsnitligt vejgreb).* *Kilde: wdk Economic Association of the German Rubber Industry eV
Bemærk venligst: Trafiksikkerheden afhænger i høj grad af din egen kørestil. Bremseafstandene skal altid overholdes. Dæktrykket bør tjekkes regelmæssigt for at forbedre vejgrebet i vådt føre.
Ekstern rullestøj
Den støj , der kommer fra et dæk, påvirker køretøjets samlede volumen og påvirker ikke kun din egen kørekomfort, men også støjforureningen af miljøet. EU-dækmærket opdeler den eksterne rullestøj i 3 klasser fra A (laveste rullestøj) - C (højeste rullestøj), målt i decibel (dB) og sammenlignet med de europæiske grænseværdier for støjemission for ekstern rullestøj fra dæk.
A Piktogrammet med klassificeringen "A" angiver, at dækkets eksterne rullestøj er mere end 3 dB under den EU-grænseværdi, der var gældende indtil 2016. B B-klassificeringen betyder, at dækkets eksterne rullestøj er op til 3 dB under eller lig med den EU-grænseværdi, der var gældende indtil 2016. C Klassificeringen "C" angiver, at den angivne grænseværdi overskrides.