Frigør Din Indre Hastighedsdjævel med MICHELIN Pilot Sport Cup 2!
Er du en fartdjævel, der tørster efter spændingen på banen? Så spænd sikkerhedsselen, min ven, fordi MICHELIN Pilot Sport Cup 2 er her for at tage dit kørespil til et helt nyt niveau. Denne bad boy er ikke bare en dæk - det er en billet til den ultimative performanceoplevelse!
Precision Genopdefineret: Griber Vejen Som Aldrig Før Forestil dig at omfavne de sving som om de skylder dig penge. Det er, hvad Pilot Sport Cup 2 bringer til bordet - forbløffende præcision og håndtering, der gør enhver sving til din personlige legeplads. Ingen mere tvivl om dine bevægelser; dette dæk ved, hvordan man danser med asfalten.
Greb i Dagevis: Sig Hej til Tyngdekrafts-Trodsende Trækkraft Har du nogensinde ønsket at trodse tyngdekraften? Nå, disse dæk får ikke helt din bil til at flyve, men de kommer tæt på! Grebet på disse dæk er uden for denne verden. Du vil være klistret til vejen, så du kan trykke speederen i bund uden at bekymre dig om at miste kontrollen.
Brænd Gummi Længere: Overlev Konkurrencen Hvem kan lide at afbryde sin sjove dag på banen for at skifte dæk? Ingen, det er hvem. Det er her, Pilot Sport Cup 2 træder til. Takket være dens Baneleveteknologi 2.0 river du banen op 40% længere end andre dæk. Det er rigtigt - flere omgange, mere sjov, mindre besvær.
Konsistens er Afgørende: Nail de Omgangstider Du kender den følelse, når du rammer omgang efter omgang og rammer de søde tider konsekvent? Det er drømmen, ikke? Nå, Pilot Sport Cup 2 er din drømme-wingman. Med dens multi-forbindelsesmagi vil du beherske svingene og dominere banen med omgangstider, der skriger "mester"!
Mester i Omgangstider: Efterlad Konkurrenterne i Støvet Lad os tale om omgangstider, mine fart-elskende venner. Hvis du er alt om at skære sekunder af din personlige rekord, er disse dæk din hemmelige våben. Pilot Sport Cup 2 har en ensporet tankegang: at gøre dig hurtigere. Gør dig klar til at efterlade dine rivaler i støvet og erobre din plads øverst på leaderboardet.
Få Fat i Spændingen: Grip Din MICHELIN Pilot Sport Cup 2 i Dag!
Er du en chauffør med ild i årerne? En der tørster efter den hjertebanken af hastighed og adrenalin? Pilot Sport Cup 2 blev født til folk som dig. Uanset om du er en erfaren baneentusiast eller lige får smag for hastighedslivet, vil disse dæk give dig den rus, du har drømt om.
Nu kommer den spændende del! Du kan købe, bestille og opleve spændingen på første hånd. Tag til daekonline.dk og gør dig klar til at transformere dit kørespil. Forestil dig at have kraften fra Pilot Sport Cup 2 ved dine fingertips, klar til at erobre hver kurve og lige strækning.
Så der har du det, venner - detaljerne om MICHELIN Pilot Sport Cup 2. Det er ikke bare et dæk; det er en spilskifter. Fra forbløffende greb til udholdenhed, der holder dig på banen i årevis, er dette dæk din billet til hastighedshimlen. Spænd disse bad boys på, giv gas i motoren, og lad banen blive din personlige legeplads! Omfavn rusen, erobr banen, og gør hvert køjeblik til et uforglemmeligt eventyr. Få din MICHELIN Pilot Sport Cup 2 i dag, og lad speedsteren i dig brøle til live!
Dækmærkningsforordningen specificerer oplysningskravene til brændstofeffektivitet, vejgreb i vådt føre og udvendig rullestøj fra dæk. Derudover henvises der til produktets vinteregenskaber.
EU 1222/2009-forordningen, der har været i kraft siden 1. november 2012, er blevet revideret og blev erstattet af forordning (EU) 2020/740 fra 1. maj 2021. Fra dette tidspunkt gælder nye krav. Klassificeringsklasserne for brændstofeffektivitet, vejgreb i vådt føre og udvendig støj er blevet ændret, og EU-mærkets udformning er blevet justeret. Producentens produktdatablade, der er lagret i EU-databasen, kan downloades via en QR-kode, der er integreret i mærket. Oplysninger om snegreb og isgreb er også for nylig inkluderet for dæk, der opfylder kriterierne.
Følgende dæk er undtaget fra forordningen: - dæk, der udelukkende er designet til installation på køretøjer, der først blev registreret før 1. oktober 1990 - regummierede dæk (indtil en tilsvarende udvidelse af EU VO 2020/740 har fundet sted) - Professionelle offroad-dæk - Racing dæk - Dæk med yderligere enheder til forbedring af trækkraften, fx pigdæk - Nøddæk af T-typen - Dæk med en tilladt hastighed under 80 km/t - Dæk til fælge med en nominel diameter på ≤ 254 mm eller ≥ 635 mm
Overblik over kriterierne og evalueringsklasserne
Brændstofeffektivitet
Brændstofforbruget afhænger af dækkenes rullemodstand, selve køretøjet, kørselsforholdene og førerens kørestil. Dækkets målte rullemodstand (rullemodstandskoefficient) er opdelt i klasse A (højeste effektivitet) til E (laveste effektivitet).
Hvis et køretøj kun er udstyret med klasse A-dæk, er det muligt at reducere forbruget med op til 7,5 %* sammenlignet med klasse E-dæk. I tilfælde af erhvervskøretøjer kan tallet endda være højere. (Kilde: Europa-Kommissionens konsekvensanalyse * målt i henhold til de prøvningsmetoder, der er fastsat i forordning (EU) 2020/740)
Bemærk venligst: Brændstofforbruget afhænger i høj grad af din egen kørestil og kan reduceres betydeligt ved at køre på en miljøvenlig måde. Dæktrykket bør kontrolleres regelmæssigt for at forbedre brændstofeffektiviteten.
Vådgreb
Vådgreb er opdelt i klasse A (korteste bremselængde) - E (længste bremselængde).
Hvis en bil er udstyret med klasse A-dæk sammenlignet med klasse E-dæk, kan en bremselængde på op til 18 m reduceres ved bremsning fra 80 km/t (på en vejoverflade med gennemsnitligt vejgreb).* *Kilde: wdk Economic Association of the German Rubber Industry eV
Bemærk venligst: Trafiksikkerheden afhænger i høj grad af din egen kørestil. Bremseafstandene skal altid overholdes. Dæktrykket bør tjekkes regelmæssigt for at forbedre vejgrebet i vådt føre.
Ekstern rullestøj
Den støj , der kommer fra et dæk, påvirker køretøjets samlede volumen og påvirker ikke kun din egen kørekomfort, men også støjforureningen af miljøet. EU-dækmærket opdeler den eksterne rullestøj i 3 klasser fra A (laveste rullestøj) - C (højeste rullestøj), målt i decibel (dB) og sammenlignet med de europæiske grænseværdier for støjemission for ekstern rullestøj fra dæk.
A Piktogrammet med klassificeringen "A" angiver, at dækkets eksterne rullestøj er mere end 3 dB under den EU-grænseværdi, der var gældende indtil 2016. B B-klassificeringen betyder, at dækkets eksterne rullestøj er op til 3 dB under eller lig med den EU-grænseværdi, der var gældende indtil 2016. C Klassificeringen "C" angiver, at den angivne grænseværdi overskrides.