Hej der, medtrafikanter! Hvis du er dedikeret til sikkerhed og langvarig præstation, så skal du høre om MICHELIN Primacy 4 dækket. Det er som din pålidelige makker, altid klar til at passe på dig på vejen.
Sikkerhed i Stil Forestil dig et dæk, der ikke kun handler om nuet, men også om det lange løb. Det er MICHELIN Primacy 4 for dig. Det går ikke på kompromis med sikkerheden. Regnvejrsdag? Intet problem. Dette bæst har en højteknologisk gummi, der er skabt til fremragende våd bremsning. Selv når dækket slides ned, får det stadig vandet til at flygte, så du og dine passagerer forbliver sikre.
Skabt til at Holde Længere Navnet på spillet er lang levetid. Du ønsker et dæk, der kan klare distancen uden at give op på præstationen. Mød MICHELIN Primacy 4. Det er som en dæk-ninja, der fordeler kræfterne fra hastighed, stop og sving, så du kan få hele 20% flere kilometer sammenlignet med dets ældre søskende, MICHELIN Primacy 3. Og bekymr dig ikke om at vide, hvornår det er tid til at skifte – Primacy 4 har en smart slidindikator for at holde dig opdateret.
Brændstofeffektivitet i Topform Vi taler ikke kun om præstation – lad os også tale om brændstofeffektivitet. MICHELIN Primacy 4 er ikke bare et dæk; det er dit hemmelige våben mod tørstige brændstof. Det er som at hjælpe miljøet, mens du kører. Du kan få det bedste fra begge verdener, mine venner.
Din Partner i Eventyret Uanset om du drøner afsted i hverdagen eller begiver dig ud på et tværs over landet-eventyr med familien, er MICHELIN Primacy 4 din ultimative wingman. Det er som den seje ven, der altid er klar til at have det sjovt. Med førsteklasses præstation, uafbrudt sikkerhed og en stærk holdbarhed, er det dækket, du kan stole på, uanset hvor vejen fører dig hen.
Endelig Konklusion
Okay, her er opdateringen: MICHELIN Primacy 4 er ikke bare et almindeligt dæk. Det er rockstjernen inden for dækverdenen, der bringer sikkerhed, præstation og lang levetid med til festen. Så hvis du er dedikeret til at køre smart, forblive sikker og få mest muligt ud af pengene, så prøv Primacy 4. Det er en game-changer, der er klar til at rulle, når du er det. Vil du have fat i denne prisvenlige høj-kvalitets skat? Du kan købe eller bestille dit helt eget MICHELIN Primacy 4 på daekonline.dk. Det er tid til at drage afsted med selvtillid og stil!
Dækmærkningsforordningen specificerer oplysningskravene til brændstofeffektivitet, vejgreb i vådt føre og udvendig rullestøj fra dæk. Derudover henvises der til produktets vinteregenskaber.
EU 1222/2009-forordningen, der har været i kraft siden 1. november 2012, er blevet revideret og blev erstattet af forordning (EU) 2020/740 fra 1. maj 2021. Fra dette tidspunkt gælder nye krav. Klassificeringsklasserne for brændstofeffektivitet, vejgreb i vådt føre og udvendig støj er blevet ændret, og EU-mærkets udformning er blevet justeret. Producentens produktdatablade, der er lagret i EU-databasen, kan downloades via en QR-kode, der er integreret i mærket. Oplysninger om snegreb og isgreb er også for nylig inkluderet for dæk, der opfylder kriterierne.
Følgende dæk er undtaget fra forordningen: - dæk, der udelukkende er designet til installation på køretøjer, der først blev registreret før 1. oktober 1990 - regummierede dæk (indtil en tilsvarende udvidelse af EU VO 2020/740 har fundet sted) - Professionelle offroad-dæk - Racing dæk - Dæk med yderligere enheder til forbedring af trækkraften, fx pigdæk - Nøddæk af T-typen - Dæk med en tilladt hastighed under 80 km/t - Dæk til fælge med en nominel diameter på ≤ 254 mm eller ≥ 635 mm
Overblik over kriterierne og evalueringsklasserne
Brændstofeffektivitet
Brændstofforbruget afhænger af dækkenes rullemodstand, selve køretøjet, kørselsforholdene og førerens kørestil. Dækkets målte rullemodstand (rullemodstandskoefficient) er opdelt i klasse A (højeste effektivitet) til E (laveste effektivitet).
Hvis et køretøj kun er udstyret med klasse A-dæk, er det muligt at reducere forbruget med op til 7,5 %* sammenlignet med klasse E-dæk. I tilfælde af erhvervskøretøjer kan tallet endda være højere. (Kilde: Europa-Kommissionens konsekvensanalyse * målt i henhold til de prøvningsmetoder, der er fastsat i forordning (EU) 2020/740)
Bemærk venligst: Brændstofforbruget afhænger i høj grad af din egen kørestil og kan reduceres betydeligt ved at køre på en miljøvenlig måde. Dæktrykket bør kontrolleres regelmæssigt for at forbedre brændstofeffektiviteten.
Vådgreb
Vådgreb er opdelt i klasse A (korteste bremselængde) - E (længste bremselængde).
Hvis en bil er udstyret med klasse A-dæk sammenlignet med klasse E-dæk, kan en bremselængde på op til 18 m reduceres ved bremsning fra 80 km/t (på en vejoverflade med gennemsnitligt vejgreb).* *Kilde: wdk Economic Association of the German Rubber Industry eV
Bemærk venligst: Trafiksikkerheden afhænger i høj grad af din egen kørestil. Bremseafstandene skal altid overholdes. Dæktrykket bør tjekkes regelmæssigt for at forbedre vejgrebet i vådt føre.
Ekstern rullestøj
Den støj , der kommer fra et dæk, påvirker køretøjets samlede volumen og påvirker ikke kun din egen kørekomfort, men også støjforureningen af miljøet. EU-dækmærket opdeler den eksterne rullestøj i 3 klasser fra A (laveste rullestøj) - C (højeste rullestøj), målt i decibel (dB) og sammenlignet med de europæiske grænseværdier for støjemission for ekstern rullestøj fra dæk.
A Piktogrammet med klassificeringen "A" angiver, at dækkets eksterne rullestøj er mere end 3 dB under den EU-grænseværdi, der var gældende indtil 2016. B B-klassificeringen betyder, at dækkets eksterne rullestøj er op til 3 dB under eller lig med den EU-grænseværdi, der var gældende indtil 2016. C Klassificeringen "C" angiver, at den angivne grænseværdi overskrides.
Business Reviews
Profil:Primacy 4
Test dato
Testes ved
Prøvedækstørrelse
Testresultat
Vurdering
Test segl
02/2020
Auto Zeitung
235/50 R18 101Y XL
Primacy4 Kundebedømmelser
Gennemsnit af 506 Testmeninger
Grip på tør vej
Bremseegenskaber på tør vej
Grip på våd vej
Bremseegenskaber på våd vej
Grip ved sne
Kørekomfort
Lyde i førerhuset
Dækslitage
Brændstofforbrug
Kørte kilometer
12.785
04.11.2022 fra Steen Busch Dækkene støjer betydeligt mere end forventet og ud fra tidligere erfa med Michelin. Jeg overvejer om et eller flere af dækkene har 'rejst sig'.
10.12.2020 fra Marek Rebacz Fantastisk, støjsvag og komfortabelt dæk. Økonomien er lige på de samme højder...
20.11.2020 fra Jens A. Veng Darlene Koerner rigtig fint, er runde, stoejer ikke og saa Koerer bilen ca. 1 km laengere per liter braenstof end med mine tidligere dark.
07.03.2020 fra Markus Eger Førudseende, defensivt kørstil.