Oplev Ultimativ Sikkerhed med MICHELIN PRIMACY 4+!
Yo, tjek lige MICHELIN PRIMACY 4+! Denne fyr er dedikeret til at holde dig og dine passagerer sikre, uanset hvor mange kilometer I brænder af. Det er en sommerdæk, skabt til ultimativ sikkerhed, og det holder nærmest evigt!
Forbliv Kontrolleret på Våde Veje! Når det kommer til at forblive sikker på våde veje, er dette dæk kongen! Det har den bedste bremsepræstation på våde veje, selv når mønsterdybden er lovlig, så du kan vinke farvel til de skræmmende skridt. Og akvaplaning? Pff, glem det! Dette dæk har seriøs kontrol til at håndtere våde og glatte situationer som en professionel.
Holdbart og Pålideligt – MICHELIN PRIMACY 4+! Lad os tale om levetid, skal vi? MICHELIN PRIMACY 4+ er en sand mester! Det er designet med nogle smarte EverGrip-teknologier, der giver det et selvforynget mønster. Det betyder, at selv når det slides ned, vil det stadig give dig pålidelig og sikker præstation. Du behøver ikke bekymre dig om at udskifte disse fyre foreløbigt!
Selvsikker på Lange Ture! Nu, hvem har tid til at stresse over dæk? Ikke os! Med PRIMACY 4+ kan du køre med selvsikkerhed i lang tid. Det skyldes takket være MaxTouch Construction Technology, der sikrer, at dækket er i kontakt med vejen, uanset hvilke vilde manøvrer, du udfører. Acceleration, opbremsning, sving – du navngiver det, dette dæk har din ryg.
Kør Grønt med MICHELIN!
Åh, og her er det seje – Michelin handler om at redde planeten! Disse gutter har en mission om at gøre deres dæk mere energieffektive, så du sparer brændstof, mens du er på farten. Plus, de arbejder hårdt på at øge rækkevidden af elektriske køretøjer. Det er nogle seriøse miljøvenlige vibes!
Genbrug og Bæredygtighed – Michelin's Engagement!
Men vent, der er mere! Michelin handler ikke kun om at lave fantastiske dæk, de er også engageret i genbrug. De indsamler brugte dæk og finder super seje måder at give dem et nyt liv. Tænk veje og energikilder – disse dæk får en anden chance for at skinne!
130 Års Ekspertise!
Og hey, vidste du, at Michelin har været på banen i over 130 år? Det er nogle seriøs erfaring, min ven! De er de go-to-folk, når det kommer til dæk-løsninger, konkurrencer og alt, der har med rejser at gøre. Tro os, du er i gode hænder med disse dæk-guruer.
Så, Hvad Venter Du På?
Så der har du det – MICHELIN PRIMACY 4+. Det handler om sikkerhed, lang levetid og at være miljøvenlig. Hvad mere kan du ønske dig i et dæk? Så kom igen, hit vejen og nyd turen med dine nye vej-venner!
Dækmærkningsforordningen specificerer oplysningskravene til brændstofeffektivitet, vejgreb i vådt føre og udvendig rullestøj fra dæk. Derudover henvises der til produktets vinteregenskaber.
EU 1222/2009-forordningen, der har været i kraft siden 1. november 2012, er blevet revideret og blev erstattet af forordning (EU) 2020/740 fra 1. maj 2021. Fra dette tidspunkt gælder nye krav. Klassificeringsklasserne for brændstofeffektivitet, vejgreb i vådt føre og udvendig støj er blevet ændret, og EU-mærkets udformning er blevet justeret. Producentens produktdatablade, der er lagret i EU-databasen, kan downloades via en QR-kode, der er integreret i mærket. Oplysninger om snegreb og isgreb er også for nylig inkluderet for dæk, der opfylder kriterierne.
Følgende dæk er undtaget fra forordningen: - dæk, der udelukkende er designet til installation på køretøjer, der først blev registreret før 1. oktober 1990 - regummierede dæk (indtil en tilsvarende udvidelse af EU VO 2020/740 har fundet sted) - Professionelle offroad-dæk - Racing dæk - Dæk med yderligere enheder til forbedring af trækkraften, fx pigdæk - Nøddæk af T-typen - Dæk med en tilladt hastighed under 80 km/t - Dæk til fælge med en nominel diameter på ≤ 254 mm eller ≥ 635 mm
Overblik over kriterierne og evalueringsklasserne
Brændstofeffektivitet
Brændstofforbruget afhænger af dækkenes rullemodstand, selve køretøjet, kørselsforholdene og førerens kørestil. Dækkets målte rullemodstand (rullemodstandskoefficient) er opdelt i klasse A (højeste effektivitet) til E (laveste effektivitet).
Hvis et køretøj kun er udstyret med klasse A-dæk, er det muligt at reducere forbruget med op til 7,5 %* sammenlignet med klasse E-dæk. I tilfælde af erhvervskøretøjer kan tallet endda være højere. (Kilde: Europa-Kommissionens konsekvensanalyse * målt i henhold til de prøvningsmetoder, der er fastsat i forordning (EU) 2020/740)
Bemærk venligst: Brændstofforbruget afhænger i høj grad af din egen kørestil og kan reduceres betydeligt ved at køre på en miljøvenlig måde. Dæktrykket bør kontrolleres regelmæssigt for at forbedre brændstofeffektiviteten.
Vådgreb
Vådgreb er opdelt i klasse A (korteste bremselængde) - E (længste bremselængde).
Hvis en bil er udstyret med klasse A-dæk sammenlignet med klasse E-dæk, kan en bremselængde på op til 18 m reduceres ved bremsning fra 80 km/t (på en vejoverflade med gennemsnitligt vejgreb).* *Kilde: wdk Economic Association of the German Rubber Industry eV
Bemærk venligst: Trafiksikkerheden afhænger i høj grad af din egen kørestil. Bremseafstandene skal altid overholdes. Dæktrykket bør tjekkes regelmæssigt for at forbedre vejgrebet i vådt føre.
Ekstern rullestøj
Den støj , der kommer fra et dæk, påvirker køretøjets samlede volumen og påvirker ikke kun din egen kørekomfort, men også støjforureningen af miljøet. EU-dækmærket opdeler den eksterne rullestøj i 3 klasser fra A (laveste rullestøj) - C (højeste rullestøj), målt i decibel (dB) og sammenlignet med de europæiske grænseværdier for støjemission for ekstern rullestøj fra dæk.
A Piktogrammet med klassificeringen "A" angiver, at dækkets eksterne rullestøj er mere end 3 dB under den EU-grænseværdi, der var gældende indtil 2016. B B-klassificeringen betyder, at dækkets eksterne rullestøj er op til 3 dB under eller lig med den EU-grænseværdi, der var gældende indtil 2016. C Klassificeringen "C" angiver, at den angivne grænseværdi overskrides.