Når temperaturen falder, og vejene bliver isglatte, har Milever MW655 Winter-Max U1 dækkene dig dækket. Designet til overlegen traktion, sikkerhed og holdbarhed, er disse vinterdæk bygget til at holde dig kørende med selvtillid, uanset forholdene.
Hvorfor vælge MW655 Winter-Max U1?
Ekseptionelt greb på is og sne – Med et avanceret mønsterdesign tilbyder disse dæk utroligt greb på sne- og isdækkede veje. Den nyudviklede slidbane er designet til at forblive fleksibel og opretholde et større kontaktområde med jorden for maksimal greb.
Forbedret traktion og stabilitet – Med et symmetrisk mønster og store skulderblokke leverer MW655 fremragende sidekraft, hvilket giver dig bedre håndtering og bremseevne på både våde og tørre overflader. Føl dig tryg, når disse dæk bider sig fast i sneen og giver dig mere kontrol i hver sving.
Holdbarhed, der varer – Vinterdæk slides ned, men MW655 er bygget til at holde. En særlig is- og sneforbindelse sikrer, at dækkene opretholder optimal ydeevne, selv efter omfattende brug under barske forhold. Det betyder længerevarende sikkerhed for dig og din bil.
Komfort og stille kørsel – Designet til at reducere vejstøj, sikrer disse dæk en mere støjsvag og komfortabel kørsel, selv under krævende vinterpendler.
Brændstofeffektivitet – Takket være den forbedrede rullemodstand hjælper MW655 med at reducere brændstofforbruget, hvilket gør dine vinterrejser mere økonomiske.
Udstyr din bil med MW655 Winter-Max U1 dæk og møde vinterveje med uovertruffen selvtillid, komfort og kontrol.
Dækmærkningsforordningen specificerer oplysningskravene til brændstofeffektivitet, vejgreb i vådt føre og udvendig rullestøj fra dæk. Derudover henvises der til produktets vinteregenskaber.
EU 1222/2009-forordningen, der har været i kraft siden 1. november 2012, er blevet revideret og blev erstattet af forordning (EU) 2020/740 fra 1. maj 2021. Fra dette tidspunkt gælder nye krav. Klassificeringsklasserne for brændstofeffektivitet, vejgreb i vådt føre og udvendig støj er blevet ændret, og EU-mærkets udformning er blevet justeret. Producentens produktdatablade, der er lagret i EU-databasen, kan downloades via en QR-kode, der er integreret i mærket. Oplysninger om snegreb og isgreb er også for nylig inkluderet for dæk, der opfylder kriterierne.
Følgende dæk er undtaget fra forordningen: - dæk, der udelukkende er designet til installation på køretøjer, der først blev registreret før 1. oktober 1990 - regummierede dæk (indtil en tilsvarende udvidelse af EU VO 2020/740 har fundet sted) - Professionelle offroad-dæk - Racing dæk - Dæk med yderligere enheder til forbedring af trækkraften, fx pigdæk - Nøddæk af T-typen - Dæk med en tilladt hastighed under 80 km/t - Dæk til fælge med en nominel diameter på ≤ 254 mm eller ≥ 635 mm
Overblik over kriterierne og evalueringsklasserne
Brændstofeffektivitet
Brændstofforbruget afhænger af dækkenes rullemodstand, selve køretøjet, kørselsforholdene og førerens kørestil. Dækkets målte rullemodstand (rullemodstandskoefficient) er opdelt i klasse A (højeste effektivitet) til E (laveste effektivitet).
Hvis et køretøj kun er udstyret med klasse A-dæk, er det muligt at reducere forbruget med op til 7,5 %* sammenlignet med klasse E-dæk. I tilfælde af erhvervskøretøjer kan tallet endda være højere. (Kilde: Europa-Kommissionens konsekvensanalyse * målt i henhold til de prøvningsmetoder, der er fastsat i forordning (EU) 2020/740)
Bemærk venligst: Brændstofforbruget afhænger i høj grad af din egen kørestil og kan reduceres betydeligt ved at køre på en miljøvenlig måde. Dæktrykket bør kontrolleres regelmæssigt for at forbedre brændstofeffektiviteten.
Vådgreb
Vådgreb er opdelt i klasse A (korteste bremselængde) - E (længste bremselængde).
Hvis en bil er udstyret med klasse A-dæk sammenlignet med klasse E-dæk, kan en bremselængde på op til 18 m reduceres ved bremsning fra 80 km/t (på en vejoverflade med gennemsnitligt vejgreb).* *Kilde: wdk Economic Association of the German Rubber Industry eV
Bemærk venligst: Trafiksikkerheden afhænger i høj grad af din egen kørestil. Bremseafstandene skal altid overholdes. Dæktrykket bør tjekkes regelmæssigt for at forbedre vejgrebet i vådt føre.
Ekstern rullestøj
Den støj , der kommer fra et dæk, påvirker køretøjets samlede volumen og påvirker ikke kun din egen kørekomfort, men også støjforureningen af miljøet. EU-dækmærket opdeler den eksterne rullestøj i 3 klasser fra A (laveste rullestøj) - C (højeste rullestøj), målt i decibel (dB) og sammenlignet med de europæiske grænseværdier for støjemission for ekstern rullestøj fra dæk.
A Piktogrammet med klassificeringen "A" angiver, at dækkets eksterne rullestøj er mere end 3 dB under den EU-grænseværdi, der var gældende indtil 2016. B B-klassificeringen betyder, at dækkets eksterne rullestøj er op til 3 dB under eller lig med den EU-grænseværdi, der var gældende indtil 2016. C Klassificeringen "C" angiver, at den angivne grænseværdi overskrides.
Wanli Tire Co. Ltd
3 Wanli Road, Aotou Town Conghua, Guangzhou Guangdong 510940 China