Hankook iON evo (IK01A) 255/40 ZR20 101W XL 4PR SUV, EV, SoundAbsorber, HU SBL
Ny
Bemærk:
Priserne gælder for dæk uden fælg. Afhængigt af dækdimensionen kan slidbanemønsteret variere.
HankookiON evo (IK01A) 255/40 ZR20 101W XL 4PR SUV, EV, SoundAbsorber, HU SBL
Hankook -
Hankook producerer førsteklasses, højtydende dæk til en lang række køretøjskategorier, fra biler over lastbiler til motorsport. Meget af udviklingen og produktionen finder sted i Europa til det europæiske marked, herunder originalt udstyr til Audi, BMW, Mercedes-Benz, Porsche og VW.
Dækstørrelse
255/40 ZR20 101W XL 4PR SUV, EV, SoundAbsorber, HU SBL
Lav om
Optimer din EV-ydelse med Hankook iON evo (IK01A) dæk
Tjek Hankook iON evo (IK01A) dæk—din elektriske bils drømmeopgradering. Disse dæk er ikke bare gode; de ændrer spillet og sikrer, at din kørsel bliver glattere og varer længere.
Dobbelt Problemer: Avanceret håndtering møder forlænget rækkevidde. Takket være EV Contour Technology er stivheden i sving forbedret med 10%, hvilket gør håndteringen til en leg. Og med optimeret hærdning, kan du sige hej til ekstra miles på en enkelt opladning.
Toppen af klassen: EU dækmærket giver det tre A'er over hele linjen. Det er håndtering, kilometertal og vådt greb, der alle består testen med glans!
Det er let at håndtere disse dæk, selv med den ekstra vægt fra en EV. Køretøjet føles solidt og responsivt. Når vejene bliver våde, træder de klogt designede laterale riller i kraft—smalle på indersiden for at holde det stille, og brede på ydersiden for et fast greb.
Og støjen? Praktisk talt væk. Noise Proof Technology, herunder en optimeret tonefølge og særlige støjabsorberende materialer, skærer ned på det, du ikke vil høre, og lader dig fokusere på det, der er vigtigt.
Bygget til at holde: Jævn slid og høj kilometertal er standard, takket være den miljøvenlige EVolution Compound. Disse dæk holder længe, hvilket reducerer besværet med hyppige skift.
Med forbedrede sikkerhedsfunktioner for mere stabil styring og bedre trækkraft, især under den høje moment fra EV'er, er Hankook iON evo (IK01A) virkelig den fulde pakke. Efter alt, hvorfor nøjes med mindre, når du kan have det bedste?
Dækmærkningsforordningen specificerer oplysningskravene til brændstofeffektivitet, vejgreb i vådt føre og udvendig rullestøj fra dæk. Derudover henvises der til produktets vinteregenskaber.
EU 1222/2009-forordningen, der har været i kraft siden 1. november 2012, er blevet revideret og blev erstattet af forordning (EU) 2020/740 fra 1. maj 2021. Fra dette tidspunkt gælder nye krav. Klassificeringsklasserne for brændstofeffektivitet, vejgreb i vådt føre og udvendig støj er blevet ændret, og EU-mærkets udformning er blevet justeret. Producentens produktdatablade, der er lagret i EU-databasen, kan downloades via en QR-kode, der er integreret i mærket. Oplysninger om snegreb og isgreb er også for nylig inkluderet for dæk, der opfylder kriterierne.
Følgende dæk er undtaget fra forordningen: - dæk, der udelukkende er designet til installation på køretøjer, der først blev registreret før 1. oktober 1990 - regummierede dæk (indtil en tilsvarende udvidelse af EU VO 2020/740 har fundet sted) - Professionelle offroad-dæk - Racing dæk - Dæk med yderligere enheder til forbedring af trækkraften, fx pigdæk - Nøddæk af T-typen - Dæk med en tilladt hastighed under 80 km/t - Dæk til fælge med en nominel diameter på ≤ 254 mm eller ≥ 635 mm
Overblik over kriterierne og evalueringsklasserne
Brændstofeffektivitet
Brændstofforbruget afhænger af dækkenes rullemodstand, selve køretøjet, kørselsforholdene og førerens kørestil. Dækkets målte rullemodstand (rullemodstandskoefficient) er opdelt i klasse A (højeste effektivitet) til E (laveste effektivitet).
Hvis et køretøj kun er udstyret med klasse A-dæk, er det muligt at reducere forbruget med op til 7,5 %* sammenlignet med klasse E-dæk. I tilfælde af erhvervskøretøjer kan tallet endda være højere. (Kilde: Europa-Kommissionens konsekvensanalyse * målt i henhold til de prøvningsmetoder, der er fastsat i forordning (EU) 2020/740)
Bemærk venligst: Brændstofforbruget afhænger i høj grad af din egen kørestil og kan reduceres betydeligt ved at køre på en miljøvenlig måde. Dæktrykket bør kontrolleres regelmæssigt for at forbedre brændstofeffektiviteten.
Vådgreb
Vådgreb er opdelt i klasse A (korteste bremselængde) - E (længste bremselængde).
Hvis en bil er udstyret med klasse A-dæk sammenlignet med klasse E-dæk, kan en bremselængde på op til 18 m reduceres ved bremsning fra 80 km/t (på en vejoverflade med gennemsnitligt vejgreb).* *Kilde: wdk Economic Association of the German Rubber Industry eV
Bemærk venligst: Trafiksikkerheden afhænger i høj grad af din egen kørestil. Bremseafstandene skal altid overholdes. Dæktrykket bør tjekkes regelmæssigt for at forbedre vejgrebet i vådt føre.
Ekstern rullestøj
Den støj , der kommer fra et dæk, påvirker køretøjets samlede volumen og påvirker ikke kun din egen kørekomfort, men også støjforureningen af miljøet. EU-dækmærket opdeler den eksterne rullestøj i 3 klasser fra A (laveste rullestøj) - C (højeste rullestøj), målt i decibel (dB) og sammenlignet med de europæiske grænseværdier for støjemission for ekstern rullestøj fra dæk.
A Piktogrammet med klassificeringen "A" angiver, at dækkets eksterne rullestøj er mere end 3 dB under den EU-grænseværdi, der var gældende indtil 2016. B B-klassificeringen betyder, at dækkets eksterne rullestøj er op til 3 dB under eller lig med den EU-grænseværdi, der var gældende indtil 2016. C Klassificeringen "C" angiver, at den angivne grænseværdi overskrides.