De koreanske producenter af Winguard Snow G WH2-dækket har arbejdet sammen med europæiske specialister for at lave en model, der opfylder alle kravene på det europæiske marked. Dækket har gennemgået adskillige tests, som har vist, at køresikkerheden er på højeste niveau. Andre parametre som:
Bremsning på våde og tørre overflader
Brændstofeffektivitet
Reduceret akvaplaning
Teknologiske egenskaber ved dækket
Modellen har fået et klassisk symmetrisk retningsbestemt mønster, som giver maksimal ydeevne på sne og is. Opgaven for de koreanske dækmagere var at skabe vinterfriktionsdækket Nexen Winguard Snow G WH2, som vil være en sikker konkurrent til pigdæk.
Det retningsbestemte symmetriske slidbane på dækket er kendetegnet ved en lang række detaljer, der forbedrer effektiviteten ved kørsel under milde vinterforhold, på sne og is. Tre brede kanaler og et netværk af tværgående riller muliggør en vellykket fjernelse af mudder og sjap fra kontaktfladen. Selv ved høje hastigheder forhindrer den tætte lamellisering udskridning i sving.
Fordelen ved friktionsgummi er dets akustiske komfort på tørre veje og fraværet af vibrationer, som typisk er forårsaget af pigge under kørsel.
Winguard Snow G WH2-gummiet består af kemiske elementer, der er valgt specielt for effektiv vinterpræstation.
Nexen Winguard Snow G WH2 friktionsdæk er velegnet til brug på personbiler med en diameter på 13 til 17 tommer.
Dækmærkningsforordningen specificerer oplysningskravene til brændstofeffektivitet, vejgreb i vådt føre og udvendig rullestøj fra dæk. Derudover henvises der til produktets vinteregenskaber.
EU 1222/2009-forordningen, der har været i kraft siden 1. november 2012, er blevet revideret og blev erstattet af forordning (EU) 2020/740 fra 1. maj 2021. Fra dette tidspunkt gælder nye krav. Klassificeringsklasserne for brændstofeffektivitet, vejgreb i vådt føre og udvendig støj er blevet ændret, og EU-mærkets udformning er blevet justeret. Producentens produktdatablade, der er lagret i EU-databasen, kan downloades via en QR-kode, der er integreret i mærket. Oplysninger om snegreb og isgreb er også for nylig inkluderet for dæk, der opfylder kriterierne.
Følgende dæk er undtaget fra forordningen: - dæk, der udelukkende er designet til installation på køretøjer, der først blev registreret før 1. oktober 1990 - regummierede dæk (indtil en tilsvarende udvidelse af EU VO 2020/740 har fundet sted) - Professionelle offroad-dæk - Racing dæk - Dæk med yderligere enheder til forbedring af trækkraften, fx pigdæk - Nøddæk af T-typen - Dæk med en tilladt hastighed under 80 km/t - Dæk til fælge med en nominel diameter på ≤ 254 mm eller ≥ 635 mm
Overblik over kriterierne og evalueringsklasserne
Brændstofeffektivitet
Brændstofforbruget afhænger af dækkenes rullemodstand, selve køretøjet, kørselsforholdene og førerens kørestil. Dækkets målte rullemodstand (rullemodstandskoefficient) er opdelt i klasse A (højeste effektivitet) til E (laveste effektivitet).
Hvis et køretøj kun er udstyret med klasse A-dæk, er det muligt at reducere forbruget med op til 7,5 %* sammenlignet med klasse E-dæk. I tilfælde af erhvervskøretøjer kan tallet endda være højere. (Kilde: Europa-Kommissionens konsekvensanalyse * målt i henhold til de prøvningsmetoder, der er fastsat i forordning (EU) 2020/740)
Bemærk venligst: Brændstofforbruget afhænger i høj grad af din egen kørestil og kan reduceres betydeligt ved at køre på en miljøvenlig måde. Dæktrykket bør kontrolleres regelmæssigt for at forbedre brændstofeffektiviteten.
Vådgreb
Vådgreb er opdelt i klasse A (korteste bremselængde) - E (længste bremselængde).
Hvis en bil er udstyret med klasse A-dæk sammenlignet med klasse E-dæk, kan en bremselængde på op til 18 m reduceres ved bremsning fra 80 km/t (på en vejoverflade med gennemsnitligt vejgreb).* *Kilde: wdk Economic Association of the German Rubber Industry eV
Bemærk venligst: Trafiksikkerheden afhænger i høj grad af din egen kørestil. Bremseafstandene skal altid overholdes. Dæktrykket bør tjekkes regelmæssigt for at forbedre vejgrebet i vådt føre.
Ekstern rullestøj
Den støj , der kommer fra et dæk, påvirker køretøjets samlede volumen og påvirker ikke kun din egen kørekomfort, men også støjforureningen af miljøet. EU-dækmærket opdeler den eksterne rullestøj i 3 klasser fra A (laveste rullestøj) - C (højeste rullestøj), målt i decibel (dB) og sammenlignet med de europæiske grænseværdier for støjemission for ekstern rullestøj fra dæk.
A Piktogrammet med klassificeringen "A" angiver, at dækkets eksterne rullestøj er mere end 3 dB under den EU-grænseværdi, der var gældende indtil 2016. B B-klassificeringen betyder, at dækkets eksterne rullestøj er op til 3 dB under eller lig med den EU-grænseværdi, der var gældende indtil 2016. C Klassificeringen "C" angiver, at den angivne grænseværdi overskrides.
WinguardSnowGWH2 Kundebedømmelser
Gennemsnit af 414 Testmeninger
Grip på tør vej
Bremseegenskaber på tør vej
Grip på våd vej
Bremseegenskaber på våd vej
Grip ved sne
Kørekomfort
Lyde i førerhuset
Dækslitage
Brændstofforbrug
Kørte kilometer
7.267
09.06.2020 fra Lars mosbak Der er bule på to dæk som gør at den hopper når jeg skifter til sommer dæk må jeg finde ud af om de to dæk med bule i kan blive sendt retur
31.07.2019 fra Henrik Altså.. en Wagon r+ bliver aldrig en sportsvogn , uanset dæk. De her gør den heller ikke til det.
Men de virker, de har ikke vist tegn på forkert slid, og de larmer ikke givet prisen og har ikke ødelagt kørekomforten. De var ultra billige og det var godt til så gammel en spand.
Grebet i vådt føre er ikke helt top notch, men på tør vej og med korrekt dæktryk er det fint.
08.06.2019 fra Thomas Lech Very comfortable and silent
08.04.2019 fra Anders Hansen Støjer utroligt meget, er støbt skæve, bliver savtakket selvom bilen sporet perfekt.