Cinturato P7, den grønne revolution smelter sammen med ydeevne. Sommerdæk for den miljøbevidste.
Cinturato P7, den grønne revolution smelter sammen med en ydeevne, der ligger på et exceptionelt højt niveau.
De 4 Eco Impact-symboler på dækkets ene side indikerer:
Miljøvenlighed
Lav rullemodstand
Lavere brændstofforbrug
Mindre udslip af kuldioxid
Den nye gummiblanding uden HA-olier hindrer, at der sker udslip af farlige olier i naturen, når man anvender et Cinturato-dæk. Pirelli Cinturato P7 indgår i Pirelli Cinturato-familien, hvor samtlige dæk er tilpasset ”Green Performance”.
Flere detaljer om Cinturato P7’s dækmønster:
Dækmønstret er designet således, at dækket bedre kan modstå akvaplaning, samtidig med at støjniveauet holdes nede. Cinturato P7 har et asymmetrisk slidbanemønster bestående af 4 langsgående kanaler, der giver en rigtig god udledning af vand. De teknisk avancerede polymerer i gummiblandingen giver et bedre vejgreb i alt slags vejr. Dette giver i sagens natur en meget bedre bremseeffekt i såvel tørt som vådt føre.
Cinturato P7 har robuste yderskuldre, der giver et bedre lateralt greb på både våd og tør asfalt. Dækket har et særdeles innovativt mønsterdesign, der giver et mere ensartet slid. Dette resulterer i en bedre kørekomfort, en højere sikkerhed gennem hele dækkets levetid, et lavere støjniveau samt en længere levetid på dækket.
Dækmærkningsforordningen specificerer oplysningskravene til brændstofeffektivitet, vejgreb i vådt føre og udvendig rullestøj fra dæk. Derudover henvises der til produktets vinteregenskaber.
EU 1222/2009-forordningen, der har været i kraft siden 1. november 2012, er blevet revideret og blev erstattet af forordning (EU) 2020/740 fra 1. maj 2021. Fra dette tidspunkt gælder nye krav. Klassificeringsklasserne for brændstofeffektivitet, vejgreb i vådt føre og udvendig støj er blevet ændret, og EU-mærkets udformning er blevet justeret. Producentens produktdatablade, der er lagret i EU-databasen, kan downloades via en QR-kode, der er integreret i mærket. Oplysninger om snegreb og isgreb er også for nylig inkluderet for dæk, der opfylder kriterierne.
Følgende dæk er undtaget fra forordningen: - dæk, der udelukkende er designet til installation på køretøjer, der først blev registreret før 1. oktober 1990 - regummierede dæk (indtil en tilsvarende udvidelse af EU VO 2020/740 har fundet sted) - Professionelle offroad-dæk - Racing dæk - Dæk med yderligere enheder til forbedring af trækkraften, fx pigdæk - Nøddæk af T-typen - Dæk med en tilladt hastighed under 80 km/t - Dæk til fælge med en nominel diameter på ≤ 254 mm eller ≥ 635 mm
Overblik over kriterierne og evalueringsklasserne
Brændstofeffektivitet
Brændstofforbruget afhænger af dækkenes rullemodstand, selve køretøjet, kørselsforholdene og førerens kørestil. Dækkets målte rullemodstand (rullemodstandskoefficient) er opdelt i klasse A (højeste effektivitet) til E (laveste effektivitet).
Hvis et køretøj kun er udstyret med klasse A-dæk, er det muligt at reducere forbruget med op til 7,5 %* sammenlignet med klasse E-dæk. I tilfælde af erhvervskøretøjer kan tallet endda være højere. (Kilde: Europa-Kommissionens konsekvensanalyse * målt i henhold til de prøvningsmetoder, der er fastsat i forordning (EU) 2020/740)
Bemærk venligst: Brændstofforbruget afhænger i høj grad af din egen kørestil og kan reduceres betydeligt ved at køre på en miljøvenlig måde. Dæktrykket bør kontrolleres regelmæssigt for at forbedre brændstofeffektiviteten.
Vådgreb
Vådgreb er opdelt i klasse A (korteste bremselængde) - E (længste bremselængde).
Hvis en bil er udstyret med klasse A-dæk sammenlignet med klasse E-dæk, kan en bremselængde på op til 18 m reduceres ved bremsning fra 80 km/t (på en vejoverflade med gennemsnitligt vejgreb).* *Kilde: wdk Economic Association of the German Rubber Industry eV
Bemærk venligst: Trafiksikkerheden afhænger i høj grad af din egen kørestil. Bremseafstandene skal altid overholdes. Dæktrykket bør tjekkes regelmæssigt for at forbedre vejgrebet i vådt føre.
Ekstern rullestøj
Den støj , der kommer fra et dæk, påvirker køretøjets samlede volumen og påvirker ikke kun din egen kørekomfort, men også støjforureningen af miljøet. EU-dækmærket opdeler den eksterne rullestøj i 3 klasser fra A (laveste rullestøj) - C (højeste rullestøj), målt i decibel (dB) og sammenlignet med de europæiske grænseværdier for støjemission for ekstern rullestøj fra dæk.
A Piktogrammet med klassificeringen "A" angiver, at dækkets eksterne rullestøj er mere end 3 dB under den EU-grænseværdi, der var gældende indtil 2016. B B-klassificeringen betyder, at dækkets eksterne rullestøj er op til 3 dB under eller lig med den EU-grænseværdi, der var gældende indtil 2016. C Klassificeringen "C" angiver, at den angivne grænseværdi overskrides.
Business Reviews
Profil:Cinturato P7
Test dato
Testes ved
Prøvedækstørrelse
Testresultat
Vurdering
Test segl
07/2014
auto motor und sport
245/50 R18 100Y *
Recommendable Stärken : Wenn es um Seitenführung geht, ist der fahraktive Pirelli auf trockener, besonders aber auf nasser Piste top . Schwächen : Schönheitsfehler bei Nassbremsen, Aquaplaning und Rollwiderstand .
03/2013
auto motor und sport
245/50 R18 100Y *
Recommendable
03/2013
AUTOStraßenverkehr
245/50 R18 100Y *
Recommendable
02/2012
ÖAMTC
245/50 R18 100Y *
Recommendable Vorteile:
sehr gut auf trockener Fahrbahn
Bestnote beim Kraftstoffverbrauch
sehr gut beim Verschleiß
Nachteile:
wegen leichten Schwächen bei Nässe auf empfehlenswert abgewertet
02/2012
ADAC
245/50 R18 100Y *
Satisfactory Stärken
Bestnote beim Spritverbrauch
Geringer Verschleiß
Schwächen
Etwas schwächer auf Nässe
02/2012
TCS - Technik, Umwelt und Wirtschaft
245/50 R18 100Y *
Satisfactory
Stärken: Sehr gut im Verschleiss Bestnote im Treibstoffverbrauch
Schwächen:Leichte Schwächen auf nasser Fahrbahn ( führt zur Abwertung )
03/2011
AUTO BILD
245/50 R18 100Y *
Stärken:Spitzenfahrleistungen auf nasser und trockener Strasse, gute Lenkpräzision und ein hervorragendes Preis-Leistungsverhältnis.Schwächen:erhöhtes Abrollgeräusch
CinturatoP7 Kundebedømmelser
Gennemsnit af 1.424 Testmeninger
Grip på tør vej
Bremseegenskaber på tør vej
Grip på våd vej
Bremseegenskaber på våd vej
Grip ved sne
Kørekomfort
Lyde i førerhuset
Dækslitage
Brændstofforbrug
Kørte kilometer
12.098
12.11.2022 fra ulrik kejlhof Dækmontøren havde kæmpet noget med det ene dæk, men mente at det var ok nu. Hvilket desværre ikke viste sig at være. Den hopper ved 40-50 kmt og ved 130-140kmt. Noget som irritere en meget når man har, en bil til små 600.000kr
Hvilket jeg flere gange har tænkt at klage over, men aldrig fået gjort. Næste gang jeg skal have nye dæk, køre jeg til Bmw, så jeg har et sted at køre til hvis der skulle være problemer.
Har fået en super god service da jeg købte dem, og har som skrevet ikke klaget over at den hopper, så ved ikke om jeg måske kunne få et nyt dæk hvis ellers jeg havde overskud til at klage over det🤷🏼♂️
18.11.2020 fra Lars Jensen Er tilfreds med dækkene. De har betydeligt bedre komfort end de run-flat dæk, som BMW anbefaler.
12.01.2020 fra thomas God
26.09.2019 fra Peter krogh Fint dæk og med ingen støj og god brændstoføkonomi